تابلوساز در اصفهان

 گروه تبلیغاتی طلوع در این مقاله  موارد قابل توجه  کارفرمایان؛ برای  انتخاب تابلو مناسب را مورد  بررسی و تحلیل قرار می دهد. و دراین مقاله بررسی می کنیم تابلوساز خوب که بتواند کار ایده آلی ارائه دهد چه خصوصیاتی باید داشته باشد.

در خصوص انتخاب تابلو مغازه مناسب دعوت می کنیم علاوه بر مطالعه بخش مطالب مفید مقاله بهترین تابلو مغازه را هم مطالعه کنید.

هنرمند و خلاق

طراحی کلیشه ای و کامپیوتری در بسیاری از مواقع تاثیرگذاری تبلیغات محیطی را کاهش می دهد. ما در تابلو سازی اصفهان با توجه به همکاری با هنرمندان خطاط در این زمینه مدعی خلق آثارخوب با فونت های دکوراتیو و هنری هستیم. رسم الخط و فونت هنرمندانه می تواند نقش مهمی در زیبائی تابلو خصوصا تابلوهای حروف برجسته داشته باشد و باعث جلب توجه مشتری گردد.

صبور و با تامل در مذاکره

وقتی مشتری چیزی را درخواست می کند که در تضاد با تجربه و تخصص ماست سعی می کنیم با صبر و حوصله کارفرما را متقاعد کنیم تا از تصمیم اشتباه خود منصرف شود. البته در نهایت ما موظف هستیم اوامر کارفرما را پیاده سازی کنیم.

تلفیق نیاز کارفرما با تجربه 

مهمترین چیز گوش دادن به مشتری و نیاز و ایده  آنهاست. ما ابتدا می کوشیم با ایده گرفتن از  کارفرما و گوش دادن به خواسته های او و سپس با به کار گیری تجربه خود بهترین گزینه را پیش روی کارفرما قرار دهیم.

متخصص و فنی

حرفه ما تلفیقی از هنروصنعت است چراکه گاهی لازم است در قالب یک گرافیست المانها و ظرافت ها و رنگها را بشناسیم و به کمک کامپیوتر طراح گرافیکی قابل قبولی ارائه نمایم و گاهی همچون هنرمند خطاط باید دست به قلم شده و فونت دکوراتیو یا لوگو فونت طراحی کنیم و گاهی دیگر در نقش جوشکار، نقاش و صنعتگر باید نقش ایفا کنیم به عبارتی گاهی پشت سیستم کامپیوتر و گاهی بالای داربست باشیم. خوشبختانه ما در ایران و اصفهان افراد مستعد فراوانی داریم که به همه این امور مسلط هستند ولی ما معتقدیم  کمتر کسی می تواند در تمام آنها صد در صد متبحرباشد و سعی کرده ایم تا در تیم خود از افرادی بهره مند شویم که هر یک در امری متخصص باشند.

صاحب نظر و با تجربه برای تعیین محل نصب تابلو

محل نصب تابلو بسیار مهم است زیرا ضروری است که افراد بتوانند آنرا به درستی مشاهده کنند. محل آن در مرکز دید و در ارتفاع مناسب باید قرار گیرد تا هر دو مخاطب پیاده رو و سواره بتوانند به درستی آن را مشاهده کنند. حتی با یک مغازه کوچک اما با تبلیغات مناسب می توان در موفقیت صاحبان آن نقش به سزائی را ایفا کرد.

تعیین نوع تابلو

کارفرمایان برای تعیین نوع تابلو باید به سراغ مجموعه تابلو سازی بروند که طیف وسیع و البته تخصصی از تابلوها را ارائه میدهند تا محدودیتی در انتخاب نداشته باشند و برای پی بردن به توانائی های یک مجموعه تابلو سازی می توان به رزومه و نمونه کارهای اجرا شده آنها مراجعه کرد. اگر مجموعه ای دارای سابقه و نمونه کار زیادی باشد شما می توانید با آسودگی خاطر بیشتری نظرات کارشناسی آنها را که مناسب حرفه شماست بپذیرید و پیاده سازی کنید.

انصاف و قیمت رقابتی 

در نهایت هزینه امورتبلیغاتی پارامتر مهم دیگر محسوب می شود. در پیدا کردن قیمت مناسب باید متوجه شوید برای چه چیزی هزینه پرداخت میکنید. وآیا تفاوت قیمت بین تابلو سازی ها فقط به انصاف آنها مربوط است ؟ آیا متریال مصرفی، ابعاد و بزرگی تابلو متفاوت نیست؟ آیا هر دو هزینه تمام شده را اعلام می کنند مثلا هزینه ایاب و ذهاب، ترانس، نصب و ملزومات اضافه دیگر هر دو در نظر گرفته اند؟ و در کل آیا به زبان مشترک برای نوع تابلو، متریال مصرفی و روش ساخت و نصب و هزینه های آن رسیده اید؟

امکانات و تجهیزات

وجود امکانات و تجهیزات مانند دستگاه چاپ و دستگاه لیزر یکی از پارامترهایی است که می تواند درکاهش قیمت نهایی برای تابلو ساز و در نهایت کارفرما موثر باشد.

متعهد و مسئول

تعهد ومسئولیت پذیر بودن ازمهمترین پارامترهای هست که معمولا هر کسب و کار موفقی آنرا سرلوحه خود قرار داده است. مسئولیت در خرابی و نواقص احتمالی، تعهد در گارانتی ومتعهد به قول و پیمانها از جمله خصلت های این بخش محسوب می گردد.

ما در تابلو سازی اصفهان مدعی نیستیم تمام موارد ذکر شده را بصورت صد درصد در مجموعه خود فراهم کرده ایم اما مدعی هستیم برای ایجاد رونق در کسب و کار خود و تداوم آن باید این نکات ذکر شده را سرلوحه خود قرار دهیم.


 

تابلو ساز در اصفهان

حرفه تابلوسازی در شهر اصفهان را از برخی زوایای عمومی آن مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تابلو سازی نام یک حرفه و کسب و کار است و تابلوساز به کسی گفته می شود که در این حرفه مشغول کار است. در گذشته نام تابلو نویسی برای این حرفه رایج تر از تابلو سازی بوده است چرا که در بسیاری از مواقع این کار به صورت پارچه نویسی انجام می شده و در شرایط دیگر هم بخش عمده کار به وسیله دستان هنرمند خطاط انجام می شده بطوریکه  ابتدا الگو و شابلون تهیه و سپس با دست به رنگ پردازی آن پرداخته شده.

اما امروز برای این حرفه فراتر از دستان  یک هنرمند نیاز است و  به فن و تکنولوژی  نیز وابسته شده است و به همین دلیل نام حرفه از تابلونویسی به تابلو سازی تغییر پیدا کرده است. امروزه اکثر طراحی ها با کامپیوتر و نرم افزارهای گرافیکی انجام می شود و حتی اگر طرحی به صورت دستی خلق شود برای اجرا طرح با دستگاه چاپ یا برش برچسب بوسیله کاتر پلاتر یا جهت برش ورق پلکسی با دستگاه لیزر برای ساخت تابلو چلنیوم باید آن طرح دستی را به وسیله اسکن یا هر روش دیگر وارد محیط نرم افزار کرد. تا اجرای طرح با دستگاههای ذکر شده امکان پذیر شود.

ریشه کلمه تابلو فرانسوی و به معنای علامت و نشان می باشد و معادل انگلیسی آن sign می باشد. تابلوساز اگر نشان و علامتی را برای معرفی مکان تجاری بسازد و آن را بالای سر درب آن نصب کند به آن نشان و علامت، تابلو تبلیغاتی گفته می شود چرا که کار کرد اصلی آن در جهت بازاریابی و تبلیغات می باشد. ولی اگر کاربرد علامت ساخته شده برای نشان دادن و معرفی دستورات راهنمائی و رانندگی یا اطلاع رسانی بین شهری باشد به این دسته از نشان ها؛ علائم راهنمائی و رانندگی گفته می شود. ما در تابلوسازی اصفهان برای اجرای هر دو نوع تابلو تبلیغاتی و علائم راهنمائی و رانندگی در خدمت همشهریان گرامی هستیم ولی لازم به ذکر است اکثر کارهای اجرا شده توسط ما جنبه تبلیغات محیطی داشته است.

تنوع ساخت تابلو و خصوصا تابلو تبلیغاتی بسیار زیاد است و این فراوانی برای مخاطب عالی خواهد بود چرا که متناسب با سلیقه و هزینه خود بلاخره یک نمونه پیدا خواهد کرد. البته لازم به ذکر است همه تابلو سازها همه خدمات را ارائه نمیدهند و برخی به صورت تخصصی در یکی از انواع تابلوها فعالیت دارند.

برخی از جوانانی که تمایل دارند در این حرفه مشغول شوند این سوال را می پرسند که کدام یک از تابلوها را بیاموزند تا وارد این حرفه شوند؟ 

فرد تابلوساز که به صورت تخصصی در یک زمینه خاص فعالیت می کند، معمولا مشتری و مخاطبین او از بین هم صنفی ها و همکاران تبلیغاتی مانند کانون های تبلیغاتی هست. ولی تابلو سازی که بازار هدف او عموم مردم است اکثر تابلوها را ارائه می دهد چرا که نمی خواهد هیچ مشتری را از دست بدهد  و از طرفی وسعت کار و در نتیجه در آمد خود را افزایش دهد. ما هم در تابلو سازی اصفهان از این قاعده پیروی کرده ایم و انواع تابلوهای تبلیغاتی را اجرا و نصب می نمائیم.

شغل و حرفه تابلو سازی یک کسب و کار محلی به شمار می رود ولی نه به مفهوم اینکه در کوچه و پس کوچه های یک محله مانند سوپر مواد غذائی محلی بتوان کارگاهی راه اندازی و شروع به کسب در آمد کرد؛ بلکه باید در خیابان های اصلی اقدام به تاسیس این شغل کرد. در اصفهان این حرفه بر خلاف برخی از شهرها به صورت متمرکز در یک نقطه شهر نیست و در سطح شهر پراکنده هستند. اما برخی از خیابانهای اصلی که از حاشیه شهر به  مرکز شهر می رسد، تعداد تابلوساز بیشتری نسبت  به مرکز شهر دارد. از خیابانهای اصلی اصفهان که تابلوساز بیشتری دارد می توان به خیابانی که از سمت دستگرد به سمت دروازه شیراز می رسد (بلوار کشاورز) یا خیابانی که از خوراسگان به سمت فلکه احمدآباد منتهی می شود (خیابان جی) و یا خیابانی که ملک شهر را به دروازه تهران متصل می کند (خیابان رباط)؛ اشاره کرد.

سخن پایانی:

هر ایرانی می داند اصفهان علاوه بر اینکه یک شهر صنعتی محسوب می شود؛ یک شهر هنرپرور نیز می باشد. به همین دلیل افراد فنی و هنرمند در این شهر زیاد هستند و این خصوصیات باعث شده اغلب تابلو سازهای اصفهانی از توانائی خوبی در ارائه خدمات فنی و هنری این حرفه برخوردار باشند.