چاپ بنر و طراحی
بنر یکی از ارزان ترین ابزارهای تبلیغات محیطی برای شرکت ها و مراکز تجاری می باشد و به همین دلیل طراحی آن بسیار مهم است. در صورتی که شما طراحی مناسبی برای بنر خود نداشته باشید؛ تبلیغات شما در مسیر درستی پیش نخواهد رفت و از آن نتیجه ای نخواهید گرفت. بی دقتی در طراحی بنر گاهی بسیار فاحش بوده و حتی متن آن دارای غلط املائی می باشد و این در حالی است که مهمترین امتیاز بنر تنوع در طراحی آن می باشد و در صورتی که این مهم رعایت نگردد اثر گذاری آن و جنبه تبلیغاتی آن کاهش پیدا می کند. علاوه بر طراحی حرفه ای برخی پارامترهای تاثیرگذار دیگر برای بالا بردن بهره وری استفاده از بنر را در ادامه با هم مرور می کنیم.
جانمایی مکان نصب بنر:
جانمایی محل نصب بنر و در نظر گرفتن فاکتورهای از قبیل ابعاد بنر، در نظر گرفتن مخاطبان اصلی، محل مناسب برای نصب، نوع دید و.. از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد
در صورتی که بنر شما حاوی اطلاعات زیادی باشد شما مجبور خواهید شد آن را جایی نصب کنید که بینندگان وقت بیشتری داشته باشند تا آن را بخوانند. با چاپ بنر بزرگتر ممکن است متحمل هزینه بیشتری شوید اما بهتر از آن است هزینه خود را با چاپ بنر کوچک تلف کنید. سعی کنید تا حد ممکن بزرگترین بنر را چاپ کنید و بهترین طراحی را برای آن سایز در نظر بگیرید.
برای روشن شدن موضوع یک مثال خواهیم زد. شاید در میادین بزرگ و جاده های عریض مانند بزرگراه ها یک بنر بزرگ در ارتفاع بسیار بالا مفید و ایجاد توجه زیادی داشته باشد، ولی در اغلب خیابانهای سطح شهر نصب بنر در ارتفاع بالا بهره وری آنرا کم خواهد کرد.
انتخاب عکس های مناسب:
یکی از اشتباهاتی که شرکت ها در طراحی بنر خود انجام می دهند، استفاده از عکس های زیاد در بنر می باشد. در اینصورت مخاطبان شما زمان زیادی لازم دارند تا تمام عکس ها را نگاه کنند و گاها در میان تعدد تصاویر پیام اصلی آن کم رنگ می شود.
سعی کنید همیشه از یک عکس جذاب در طراحی بنر خود استفاده کنید چون در این صورت بنر بیشتر جلب توجه می کند. یک عکس جذاب می تواند بیانگر هزاران حرف باشد. توجه داشته باشید که درج بیشتر عکس تاثیر آنرا دو برابر نمی کند. انتخاب عکس مناسب بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در طراحی بنر تبلیغاتی تنها از یک عکس جذاب استفاده کنید.
کیفیت عکس از دیگر مواردی است که در چاپ بنر باید به آن توجه کرد. چاپ بنر را چاپ لارج فرمت هم میگویند چرا که ابعاد چاپ بنر عموما بزرگ (لارج) می باشد. حال اگر یک تصویر کوچک بی کیفیت را در ابعاد بزرگ یک بنر چاپ کنیم حتما تصویری نامطلوب و گاها نامفهوم خواهیم داشت. بنابراین قبل از چاپ، پرینت سایز طرح را چک کنید تا از کیفیت المانهای آن مطمئن شوید.
نکته: رزولیشن چاپ بنر 72 پیکسل است بنابراین اگر عکس کوچک با رزولیشن 300 باشه امکان بزرگ کردن آن بدون اینکه کیفیت آن از دست برود وجود دارد ولی اگر تصویر کوچک با رزولیشن کم باشد بزرگ کردن آن و استفاده در بنر اشتباه فاحشی خواهد بود.
استفاده از عنوان مناسب برای بنر تبلیغاتی:
یکی دیگر از مکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کردن از یک عنوان مناسب می باشد. ممکن است مخاطبان شما تنها چند ثانیه برای دیدن بنر شما وقت داشته باشند به همین دلیل باید به این فکر باشید که وحله اول و در نمای اول بسیار قوی ظاهر شوید. به عبارتی باید مخاطب با نگاه اول مهمترین پیام شما را دریافت کند استفاده از یک عنوان ساده در طراحی شما این قدرت را به شما خواهد داد. چند نکته که باید برای انتخاب یک عنوان مناسب به آن ها دقت داشته باشید به شرح زیر است:
نوع سرویس و خدمات شما
معرفی برند شما
امتیازات شما نسبت به رقبا
متن مختصر و مفید برای چاپ بنر:
استفاده از متن های طولانی یکی دیگر از اشتباهات طراحان بنر است. سعی کنید از متن های با محتوای کوتاه و پر مفهوم استفاده کنید. فقط کافیست توضیح دهید که چه پیشنهادهایی برای مشتریان خود دارید. متن های طولانی موجب سردرگمی مخاطبین می گردد.
درج اطلاعات تماس:
درج تمامی راه های تماس در بنر تبلیغاتی، باعث می شود که مخاطب زمان کافی برای دیدن جزییات را نداشته باشد. در صورتی که اگر یک یا دو راه تماس با فونت درشت تر را در بنر خود درج کنید حتما بیشتر در ذهن می ماند.
در خصوص طراحی در صنعت تبلیغات و تابلو سازی مقاله عوامل موثر در طراحی برای تابلو مغازه را پیشنهاد می کنیم که در خصوص رنگ آمیزی و انتخاب فونت مطالب مفیدی گردآوری شده است.