چاپ بنر بیلبوردی

 

چاپ بنر در اصفهان

چاپ بنرجایگزین مناسبی برای پارچه نویسی و یا دیوار نویسی مکانهائی  به شمار می رود که برای مدت محدود نیاز به درج یک مطلب خاص را دارند ویا به هر دلیلی امکان نوشتن بر روی آن  دیوار یا مکان موجود نباشد.

مصارف بنر

در یک نگاه کلی بنر برای درج آگهی، اطلاعیه و یا تبلیغ هائی مورد استفاده قرار میگیرد که تنها برای مدت محدودی قصد ارائه آن را داشته باشیم.عمومی ترین مصرف بنر، پلاکارد برای عرض تسلیت و یا تبریک و تهنتیت مانند ابراز تسلیت و هم دردی در مراسم ختم یا تبریک بابت بازگشت زائر می باشد. بصورت تیتروار برخی مصارف بنر عبارتند از: مورد استفاده در برپائی همایشها، یا راه اندازی نمایشگاهها، پیامهای اجتماعی در سطح شهر، پیامهای تبریک و تسلیت ایام مذهبی، اعلام اطلاعیه ها برای سازمانها و فروشگاهها، اعلام زمان تخفیف های ویژه و برخی تابلوهای بیلبورد. 

انواع بنر

بنرها را با دو پارامتر ضخامت و تراکم تارو پود آنها می توان مورد تحلیل قرار داد. بنر از الیاف های شیمیائی مانند pvc (پلی وینیل کلراید) و مواد پر کننده شیمیای دیگر که بصورت تارو پود در هم تنیده اند ساخته می شود و هرچه تراکم تارو پود آن بیشتر باشد بنر مستحکم و چاپ روی آن بهتر خواهد بود. تراکم های موجود در بازار ( 500 در 500 ) و ( 500 در 300) و گاها تراکم های کمتر نیز وجود دارد. از پارامترهای تاثیرگذار بر استحکام وماندگاری بنر ضخامت آن می باشد که با واحدی بنام انس سنجیده می شود. بنرهای عموما در انسهای 8،9،10،13 تولید می گردد . بنر 13 انس را بنر بیلبوردی نیز می گویند چرا که  بهترین گزینه برای شرایط مصرف بیلبورد را دارا می باشد. تابلوهای بیلبورد عموما در فضاهای شهری و یا خارج شهر و در معرض شرایط جوی مانند باران و آفتاب می باشند و از طرفی ابعاد آنها بزرگ هستند بنابراین باید بنر از استحکام و مقاومت بالائی برخوردار باشد که در بنر 13 انس موجود هست. از بنر 13 انس  (بنر بیلبوردی) برای تابلو سر درب مغازه یا فروشگاه  و گاها با نور پردازی پرژکتور از جلو نیز استفاده میشود ولی برای چنین مواردی توصیه ما استفاده از فلکس می باشد چراکه طول عمر و ماندگاری رنگ بیشتری را خواهد داشت.

از دیگر مواردی که می توان در مورد بنرها اشاره کرد براق یا مات بودن آنهاست که با سلیقه کاربر و تنظیمات دستگاه چاپ و همچنین شناخت اپراتور دستگاه چاپ یک مورد انتخاب می گردد. ولی در یک نگاه کلی  چاپ بر روی بنرهای براق زنده تر و شادابتر خواهند بود.
برندهای موجود در بازار GLP , RGB, STAR  که در رده بنر براق به حساب می آیند و برند   GREEN در رده بنر مات و برندی مانند BEST  مابین آنها محسوب می گردد.

به تازگی نمونه ای از بنر با عنوان بنر ایرانی نیز در بازار وجود دارد که به دلیل عدم استفاده از آن توصیه ای نخواهیم کرد و به این مطلب بستده میکنیم که  این نمونه از بنرها در اصل پارچه های برزنتی هستند که بر روی آنها لایه ای از جنس مواد نفتی کوتد (چسبانده) می شود.

دستگاه چاپ بنر

چاپ بنر بوسیله دستگاههای چاپ لارج فرمت انجام می شود. همانگونه که از اسم آن مشخص است دستگاهی است که امکان چاپ ابعاد (فرمت) بزرگ (لارج) را داشته باشد. دستگاههای چاپ بنر در اصل  پرینتر هایی با ابعاد بزرگ هستند که برای آشنائی با انواع آنها مقاله دستگاه چاپ لارج فرمت در بخش تجهیزات تابلو سازی را مطالعه نمائید.


 

چاپ بنر و طراحی

بنر یکی از ارزان ترین ابزارهای تبلیغات محیطی برای شرکت ها و مراکز تجاری می باشد و به همین دلیل طراحی آن بسیار مهم است. در صورتی که شما طراحی مناسبی برای بنر خود نداشته باشید؛ تبلیغات شما در مسیر درستی پیش نخواهد رفت و از آن نتیجه ای نخواهید گرفت. بی دقتی در طراحی بنر گاهی بسیار فاحش بوده و حتی متن آن دارای غلط املائی می باشد و این در حالی است که مهمترین امتیاز بنر تنوع در طراحی آن می باشد و در صورتی که این مهم رعایت نگردد اثر گذاری آن و جنبه تبلیغاتی آن کاهش پیدا می کند. علاوه بر طراحی حرفه ای برخی پارامترهای تاثیرگذار دیگر برای بالا بردن بهره وری استفاده از بنر را در ادامه با هم مرور می کنیم.

جانمایی مکان نصب بنر:

جانمایی محل نصب بنر و در نظر گرفتن فاکتورهای از قبیل ابعاد بنر، در نظر گرفتن مخاطبان اصلی، محل مناسب برای نصب، نوع دید و.. از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد
در صورتی که بنر شما حاوی اطلاعات زیادی باشد شما مجبور خواهید شد آن را جایی نصب کنید که بینندگان وقت بیشتری داشته باشند تا آن را بخوانند. با چاپ بنر بزرگتر ممکن است متحمل هزینه بیشتری شوید اما بهتر از آن است هزینه خود را با چاپ بنر کوچک تلف کنید. سعی کنید تا حد ممکن بزرگترین بنر را چاپ کنید و بهترین طراحی را برای آن سایز در نظر بگیرید.

برای روشن شدن موضوع یک مثال خواهیم زد. شاید در میادین بزرگ و جاده های عریض مانند بزرگراه ها یک بنر بزرگ در ارتفاع بسیار بالا مفید و ایجاد توجه زیادی داشته باشد، ولی در اغلب خیابانهای  سطح شهر نصب بنر در ارتفاع  بالا  بهره وری آنرا کم خواهد کرد.

انتخاب عکس های مناسب:

یکی از اشتباهاتی که شرکت ها در طراحی بنر خود انجام می دهند، استفاده از عکس های زیاد در بنر می باشد. در اینصورت مخاطبان شما زمان زیادی لازم دارند تا تمام عکس ها را نگاه کنند و گاها در میان تعدد تصاویر پیام اصلی آن کم رنگ می شود. 
سعی کنید همیشه از یک عکس جذاب در طراحی بنر خود استفاده کنید چون در این صورت بنر بیشتر جلب توجه می کند. یک عکس جذاب می تواند بیانگر هزاران حرف باشد. توجه داشته باشید که درج بیشتر عکس  تاثیر آنرا دو برابر نمی کند. انتخاب عکس مناسب بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در طراحی بنر تبلیغاتی تنها از یک عکس جذاب استفاده کنید.

کیفیت عکس از دیگر مواردی است که در چاپ بنر باید به آن توجه کرد. چاپ بنر را چاپ لارج فرمت هم میگویند چرا که ابعاد چاپ بنر عموما بزرگ (لارج) می باشد. حال اگر یک تصویر کوچک بی کیفیت را در ابعاد بزرگ یک بنر چاپ کنیم حتما تصویری نامطلوب و گاها نامفهوم خواهیم داشت. بنابراین قبل از چاپ، پرینت سایز طرح را چک کنید تا از کیفیت المانهای آن مطمئن شوید.

نکته: رزولیشن چاپ بنر 72 پیکسل است بنابراین اگر عکس کوچک با رزولیشن 300 باشه امکان بزرگ کردن آن بدون اینکه کیفیت آن از دست برود وجود دارد ولی اگر تصویر کوچک با رزولیشن کم باشد بزرگ کردن آن و استفاده در بنر اشتباه فاحشی خواهد بود.

استفاده از عنوان مناسب برای بنر تبلیغاتی:

یکی دیگر از مکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کردن از یک عنوان مناسب می باشد. ممکن است مخاطبان شما تنها چند ثانیه برای دیدن بنر شما وقت داشته باشند به همین دلیل باید به این فکر باشید که وحله اول و در نمای اول بسیار قوی ظاهر شوید. به عبارتی باید مخاطب با نگاه اول مهمترین پیام شما را دریافت کند استفاده از یک عنوان ساده در طراحی شما این قدرت را به شما خواهد داد. چند نکته که باید برای انتخاب یک عنوان مناسب به آن ها دقت داشته باشید به شرح زیر است:
نوع سرویس و خدمات شما
معرفی برند شما
امتیازات شما نسبت به رقبا

 متن مختصر و مفید برای چاپ بنر:

استفاده از متن های طولانی یکی دیگر از اشتباهات طراحان بنر است. سعی کنید از متن های با محتوای کوتاه و پر مفهوم استفاده کنید. فقط کافیست توضیح دهید که چه پیشنهادهایی برای مشتریان خود دارید. متن های طولانی موجب سردرگمی مخاطبین می گردد.

درج اطلاعات تماس:

درج تمامی راه های تماس در بنر تبلیغاتی، باعث می شود که مخاطب زمان کافی برای دیدن جزییات را نداشته باشد. در صورتی که اگر یک یا دو راه تماس با فونت درشت تر را در بنر خود درج کنید حتما بیشتر در ذهن می ماند.

در خصوص طراحی در صنعت تبلیغات و تابلو سازی مقاله عوامل موثر در طراحی برای تابلو مغازه را پیشنهاد می کنیم که در خصوص رنگ آمیزی و انتخاب فونت مطالب مفیدی گردآوری شده است.