تبلیغات محیطی: هزینه کردن یا سرمایه گذاری

یک مر کز تجاری زمانی موفق است که مشتری داشته باشد. بنابراین همه صاحبان مشاغل در پی جذب مشتری هستند و این باعث ایجاد رقابت می شود. گرچه ارائه خدمات و محصولات خوب عامل مهمی برای جذب مشتری است ولی در این دنیای رو به گسترش که گاها همسایه از همسایه خبر ندارد اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطب از سبد محصولات و خدمات خود مهمتر از وجود محصول می باشد.

امروزه ضرب المثل عقل مردم در چشمشان است معنای بیشتری دارد چراکه وسعت دنیا و وسعت خدمات و تنوع محصولات و از طرفی گرفتاری افراد به قدری است که زمان لازم برای تحقیق کردن و یافتن بهترین ومناسبترین ها برای شان مقدور نیست. در زمان کم و با حجم اطلاعات زیاد تنها کاری که میتوانند انجام دهند اعتماد کردن به ظواهر خواهد بود.

بعنوان مثال خود شما بین دو رستوران بین راهی که یکی فضای بیرونی مناسب و دیگری در بین یک محیط  نامناسب واقع شده کدام را انتخاب می کنید؟ در گام بعدی پرسنل با لباس فرم تمیز و دارای آرم و نشان رستوران را ارحج می دانید یا پرسنلی با لباس های متفرقه و گاها نامناسب؟ جواب شما هر کدام باشد مطمئنا برای تابلو سردرب هم مصداق خواهد داشت حتی اگر تاثیر آن بصورت لحظه ای و در ضمیر ناخودآگاه اتفاق بیفتد.

داشتن یک تابلوتبلیغاتی مناسب می تواند یک ابزار بازاریابی بسیار مؤثر برای تجارت شما باشد. ما به عنوان یک تابلوساز در اصفهان، لیستی از دلایل را جمع آوری کرده ایم که فکر می کنیم هزینه ساخت تابلو فروشگاهی نه تنها صرف هزینه اضافی نیست بلکه یک نوع سرمایه گذاری خوب هم محسوب میشود.

1) یک تابلو با داشتن جاذبه هایی مانند ابعاد بزرگ، رنگ آمیزی مناسب و خصوصا وجود نور و افکت نوری می تواند توجه هر رهگذری را به خود جلب نماید  و در صورت نیاز وارد فروشگاه و برای خرید اقدام نماید و در صورت عدم نیاز مطمئنا تصویر تابلو  وارد ذهن ناخودآگاه فرد خواهد شد  تا در زمان نیاز به آنجا رجوع نماید. بنابراین یک تابلو خوب بهترین ابزار بازاریابی خصوصا برای کسب و کارهای محلی می باشید. 

2) همانگونه که در مقدمه ذکر شد بسیاری از قضاوتها بر اساس آنچه چشم می بیند اتفاق خواهد افتاد. شاید این جمله را شنیده باشید که "هرگز یک کتاب را به خاطر جلد و پوشش آن داوری نکنید." این عبارت مطمئناً در مورد تابلو تبلیغاتی صدق نمی کند. یک تابلو ضعیف این تصور را ایجاد می کند که محصولات و خدمات شما نیز ضعیف هستند، و از طرفی یک تابلو خوب این تصور را ایجاد می کند که محصولات و خدمات شما نیز عالی هستند.
3) تابلو تبلیغاتی به خاطر دوام و مدت زمان زیادی که قابلیت استفاده دارد  یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی در تجارت شما محسوب می شوند. یک تابلو عالی برای سالها دوام خواهد داشت، و حتی اگر تصمیم به جابجایی محل گرفتید می توانید با جابه جا کردن آن مجددا  استفاده  کنید.
4) با داشتن یک تابلو تبلیغاتی خوب می توانید هویت و برند خود را تثبیت کنید. بسیاری از شرکتها به کمک تبلیغات محیطی، برند خود را در معرض نمایش می گذارند. تاثیر نمایش لوگو و نشان تجاری در ابعاد بزرگ یک تابلو بسیار بیشتر از تاثیری نمایش لوگو بر روی دیگر ملزومات تبلیغاتی مانند وب سایت، بروشور، کاتالوگ و تراکت خواهد بود.

در زیر برخی از آمار ارائه شده توسط انجمن تجارت های کوچک در آمریکا را بعنوان شاهد مدعا می آوریم.

به طور متوسط یک تابلو اضافه تر باعث افزایش 4.75 درصدی یک فروشگاه می شود و بعبارتی برای یک فروشگاه با تراکنش مالی 500000 دلار در سال حدود 23750 دلارافزایش فروش ایجاد میکند.

به طور متوسط ​​، یک تابلو اضافه تعداد معاملات یک مکان تجاری را 3.93 درصد افزایش می دهد به عبارتی برای یک مکان تجاری با 100 معامله در سال می تواند 39 معامله بیشتر را فراهم نماید .

به طور متوسط ​​، یک تابلو با ابعاد 36 فوت مربع (حدود 3.5 متر مربع) می تواند حدود 0.06 دلار به ازای هر معامله اضافه کند ، در حالی که یک تابلو با 144 فوت مربعی ( حدود 13.5 متر مربع) می تواند 78 دلار در هر معامله اضافه کند.

بنابراین یک تابلو تجاری یک سرمایه گذاری است که نه تنها هزینه اولیه خود را جبران می کند بلکه باعث سور آوری مکرر خواهد شد.