تابلو مغازه
تابلو مغازه قسمت مهمی از هر کسب و کاری است. تابلو مغازه مثال یک بازاریاب در طول 24 ساعت شبانه روز کمک می کند تا از مشتریان برای دیدن محصولات شما دعوت به عمل آورد. تابلو مغازه از اولین مواردی است که مشتریان هنگام مراجعه به فروشگاه شما می بینند، بنابراین باید مطمئن شوید که برای یافتن نوع مناسب تابلو و تعیین بودجه مناسب ، وقت و سرمایه مناسبی را صرف می کنید. از نکات مهم برای ساخت یک تابلو تبلیغاتی خوب که در هر زمان مشتریان را به مکان شما سوق دهد باید به داشتن یک ایده عالی و منحصر به فرد اشاره کرد.
همانگونه که گفته شد تابلو مغازه از اولین مواردی است که مشتریان بالقوه شما هنگام بازدید از مکان شما می بینند. علائم تجاری را می توان از مواد مختلفی مانند شبه پارچه (بنر و فلکس) ، چوب ، فلز ، شیشه و پلاستیک تهیه کرد و هرکدام جوانب مثبت و منفی خود را خواهند داشت و اینک به برخی از آنها اشاره ای گذرا خواهیم کرد.
شبه پارچه
چاپ بنر یا فلکس از جنسی مانند پارچه است که از الیاف پلیمری تولید می شود و قابلیت چاپ هر طرح دلخواه، رنگارنگ و منحصر به فردی را دارد. . چاپ بنر بهترین گزینه برای تبلیغات کوتاه مدت و دوره ای می باشد. سبک و قابل حمل بودن و نصب راحت به انضمام هزینه مناسب و امکان چاپ هر طرحی از امتیازهای آن محسوب میشود اما طول عمر و دوام کم داشته و نیاز به نگهداری و تعویض خواهند داشت که از موارد منفی چاپ بنر می باشد. فلکس علاوه بر اینکه قابلیت انتشار نور آن از بنر بیشتر است از ضخامت بیشتری نیز برخوردار است که نسبت به بنر طول عمر بیشتری را ایجاد می کند.
به دلیل انعطاف سبکی و راحتی در نصب ، چاپ بنر را می توان در هر نوع تجارت مورد استفاده قرار داد. یک تجارت کوچک با بودجه کم یا یک تجارت بزرگ که نیاز به اطلاع رسانی موقت دارد .
تبلیغات روی شیشه
اگر به دنبال گزینه کم هزینه و در عین حال جذاب و متمایز هستید، از پنجره های فروشگاه خود به عنوان بوم و کتیبه تبلیغاتی بهرمند شوید. با اجرای چاپهایی مانند استیکر، وینیل و مش و حتی متن نوشته های با برچسب و نصب آنها بر روی شیشه می توانید یک تبلیغ کم هزینه اما تاثیر گذار داشته باشید. نقطه ضعف این گروه همچون چاپ بنرو فلکس در این است که بجز برچسب در دیگر نمونه های چاپی، تابش نور خورشید می تواند کیفیت چاپ را مخدوش و بی رنگ نماید.
این نمونه تبلیغات بهترین روش برای کافه ها، رستوران ها و مغازه های مواد غذائی و داروخانه ها می باشد. بطور کلی برای مشاغلی که نیاز به نمایش محصولات خود در ویترین فروشگاه ندارند و از طرفی می خواهند ظاهر یکپارچه ای در سیستم ارائه و فروش خود داشته باشند؛ تزیئن و اجرای چاپ بر روی شیشه متناسب با ارائه خدمات و محصولات فروشگاه بهترین روش تبلیغات به نظر می رسد.
لایت باکس و تابلو راهنما
عموما این نوع تابلو ها برای فضاهای داخلی کاربرد بیشتری دارند. لایت باکس همچون تابلو فلکسی می باشد با این تفاوت که از ظرافت و کیفیت مناسب تری برخوردار است. تابلو های راهنما که عموما بوسیله برش و حکاکی لیزر ساخته میشود بدون نور هستند و برای معرفی بخشهای مختلف یک مجموعه اداری تجاری مورد استفاده قرار میگیرند.
تابلو های نورانی
کلوپ ها، کافه ها یا مشاغل دیگری که عمدتا در شب فعالیت می کنند از مزایای این نوع تابلوها استفاده می کنند.
تابلوهای حروف برجسته
صاحبان مغازه ای که به دنبال متفاوت کردن نمای فروشگاه خود از سایر همکاران خود هستند باید با صرف هزینه بیشتر بدنبال ساخت تابلو حروف برجسته با بکگراندهای جذاب باشند.
انتخاب تابلو مغازه
تابلو مغازه نه تنها باید کسب و کار شما را به مخاطب اطلاع رسانی کند بلکه باید بتواند در سریع ترین زمان به مخاطب و مشتری وجود شما را اعلام و از مغازه های مجاور متمایز نماید. برای رسیدن به این مهم برخی از پارامترهای مهم در زمان انتخاب تابلورا با هم مرور می کنیم.
محتوا
علاوه بر تصاویر سازگار با حرفه شما، مطمئن شوید که برند یا نوع فعالیت شما با یک فونت بزرگ و آسان برای خواندن نشان داده شود. گاهی ضمیمه کردن یک شعار تبلیغاتی مناسب می تواند تاثیر به سزائی در موفقیت شما داشته باشد. بعنوان مثال شعار تبلیغاتی( 99 میلیارد خدمت) از شرکت مک دونالد نشان دهند اعتماد اکثریت مردم به این برند را نمایان می کند.
در خصوص طرح و محتوی مناسب برای تابلو مغازه مطالعه بخش مطالب مفید را پیشنهاد می کنیم.
ابعاد تابلو
مهم است که تابلو مغازه شما بزرگ و برای مشتریان قابل مشاهده باشد، اما اندازه آن به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:
1. هزینه: هزینه تابلو مغازه تا حد زیادی به اندازه آن بستگی دارد ، چراکه برای ساخت آن به مواد و زمان بیشتری نیاز خواهدبود.
2. موقعیت مکانی: ابعاد تابلو مغازه نمی تواند بیشتر از فضائی باشد که تابلو نصب می شود.
3. قوانین مربوط به منطقه: هر شهر و منطقه ای مجموعه قوانین خاص شهرداری و منطقه بندی خود را خواهد داشت که می تواند اندازه تابلو مغازه را محدود کند.
قابل مشاهده بودن تابلو مغازه در هنگام ساخت آن بسیار مهم است ، بنابراین برنامه ریزی کنید تا بزرگترین تابلو ممکنه را اجرا نمائید و اطمینان حاصل کنید که برای مشتریان قابل رویت است. در این خصوص انجمن کسب و کارهای کوچک آماری ارائه داده که نشان می دهد افزایش ابعاد چه میزان در افزایش فروش موثر واقع میشود. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
طرح خوب
رنگ ، فونت و طرح تابلو مغازه باید با برند و نوع کسب و کار شما مطابقت داشته باشد و به نکات زیر توجه نمائید.
1) در طراحی انعطاف پذیر باشید و به عقاید دیگران توجه کنید چرا که احتمال دارد همه مشتریان شما با سلیقه شما هم راستا نباشند.
2) از طراحی پیچیده برای تابلو مغازه خود داری کنید. هدف تابلومغازه دیده شدن حرفه شماست نه ایجاد یک کار صرفا هنری و برای دیده شده طرح ساده ای که برند و نوع فعالیت شما را واضح نمایش دهد لازم خواهد بود.
3) کلیشه ای نبودن طرح می تواند در ایجاد تمایز تابلو مغازه شما بسیار تاثیرگذار باشد. در بخش قبلی صحبت از سادگی طرح شد ولی این سادگی نباید ما را به سمت کلیشه ای شدن طرح سوق دهد و با انتخاب یک فونت اختصاصی خوانا و روش اجرای مناسب می توان در موفقیت تابلو قدم برداشت.
سخن آخر:
باید توجه داشته باشیم تابلو مغازه یک سرمایه گذاری هست نه یک هزینه اضافه بنابراین به قدر کفایت باید در سرمایه گذاری اهتمام گذاشت.
اشتباه کردن بخشی از رشد هر فرد است ، اما اجتناب از اشتباهات رایج و استفاده از تجربیات دیگران، خصوصا انتخاب تابلو ساز متعهد و مشورت با او می تواند هنگام انتخاب تابلو مغازه گوشه ای از زیانهای احتمالی را کاهش دهید.
در تکمیل این مبحث مقاله تابلو تبلیغاتی را نیز پیشنهاد می دهیم.