انواع تابلوها؛ چه تابلوهای تبلیغاتی و چه تابلوهای اطلاع رسانی به محض ورود به اجتماع به گونه ای معنادار با تمام زوایای زندگی ما در ارتباط هستند. از علائم راهنمائی و رانندگی موجود در سطح شهر گرفته تا تابلوهای مخصوص معرفی مکانهای عمومی و تجاری موجود در سطح شهر و تا بیلبوردهای کوچک و بزرگ که گاها پیامهای هدف دار و حامل پیام فرهنگی و گاهی صرفا پیامهای تجاری و در راستای تبلیغات و بازاریابی برای محصول یا خدمتی می باشد.
این تابلوها در برخی از مناطق مانند مراکز تجاری و خصوصا در مراکز شهرها چنان زیاد هستند که شاید این تفکر را متبلور کند که این همه شلوغی تابلوها باعث می شود تا مخاطب نسبت به آنها بی تفاوت گردد. در وحله اول این را اگر با ضمیر خود آگاه خود قضاوت کنیم این صحبت در خیلی از موارد صحیح به نظر می رسد ولی باید بگوئیم که تبلیغات علاوه بر تاثیر بر ضمیر خود آگاه در ضمیر ناخود آگاه مخاطب بسیار تاثیرگذار می باشد. برای اثبات این موضوع تیم تحقیقاتی در آمریکا در حین نمایش یک فیلم در سینما و در حاشیه های فیلم اقدام به نمایش تصویر و برند یک نوشیدنی خاص را به صورت گذرا و تنها در ثانیه های از فیلم به نمایش گذاشتند و نکته جالب اینکه بینندگان این فیلم هرگز این صحنه ها را به خاطر نمی آوردند ولی بر روی فروش آن نوشیدنی بعد از اتمام فیلم و در فروشگاه مجاور سینما تاثیر مثبت گذاشته بود.