بیلبورد
تبلیغات محیطی (ببلبورد)
بررسی انواع تبلیغات محیطی
![بورد](/images/gallery/bil/out/bord.jpg)
بورد و تی بوردها
بورد و تی بوردها ،ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و به صورت تک پایه یا روی دیوار، در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند.
![لمپوست](/images/gallery/bil/out/lampost.jpg)
لمپوست و پرچم ها
ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی لمپوست و پرچم ها هستند . به طور مثال تابلوهاي نصب شده برپایه ي روشنایی خیابانها كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در تبلیغات و گرافیک شهر می گذارد.
![استند](/images/gallery/bil/out/light-box.jpg)
استند و لایت باکسها
مخاطبین تابلوهای استند و لایت باکسها عابرین پیاده هستند و به همین جهت معمولا از ابعاد کوچکتر نسبت به بوردها و تی بوردها ساخته می شوند و درمحلهایی نصب میشوند که فاصله آنها با مخاطب کم باشد مانند مترو، ایستگاه هاي اتوبوس، پل هاي عابر و مكانهاي عمومی مانند هتلها، پاركها، فروشگاهها و... .
![تابلو مغازه](/images/gallery/bil/out/adversting.jpg)
تابلو معرفی مکان و صنف
برای معرفی ،کاربری مکان و نوع خدمت یا محصول قابل ارائه در مکان، استفاده می گردد و گاها شرکتهای بزرگ برای نماینده های خود تابلو می سازند و از این امکان بهره می برند.
![دیوار نویسی](/images/gallery/bil/out/divar.jpg)
دیوار نویسی
دیوارهای موجود در جاده های بیابانی بهترین مکان برای استفاده از این نوع تبلیغات به شمار می آیند.هزینه کم یکی از دلایل استفاده از این تبلیغات هستند.
![حمل و نقل](/images/gallery/bil/out/khodro.jpg)
تبلیغ برروی خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی
بیشتر با استیکرهای چسبیده شده بر روی اتوبوسهای شرکت واحد و ماشین های توزیع محصولات با این مقوله آشنائی داریم. البته سازه های بادی مانند بالون و باد بادک هم در این دسته میتوان اشاره کرد.
مراحل ساخت تابلوهای بیلبورد
اجرای تابلوهای بیلبورد شامل 5 قسمت کلی هستند:
1) اجرای فنداسیون که همان کار عمرانی و بنائی به حساب می آید (گود برداری،حصیر بندی یا آرماتور بندی،بتن ریزی و در نهایت کفی و رول بولت).
2) اجرای پایه یا ستون که اغلب به صورت تک پایه و گاها دووسه پایه اجرا می گردد و در نهایت ساخت سازه تابلو (استراکچر) که کارعمرانی و جوشکاری به حساب می آید.
3) نما کردن پایه و استراکچر که معمولا با کامپوزیت انجام می گیرد.
4) اجرای حروف برجسته چلنیوم و یا برجسته فلز و یا چاپ فلکس و بنر.
5) نور پردازی که معمولا با پروژکتور خواهد بود.
6) اعمال فرابرد: فرابرد به طرح خلاقانه ای گفته میشود که قسمتی از آن از چهار چوب اصلی تابلو بیرون زده است.