بیلبورد

بیلبورد یا آگهی‌نما (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیاردولت، صنعتگران وعرضه کنندگان کالا می‌گذارند. امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که، بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شده اند.(برگرفته از ویکی پدیا)
 
 
بیلبورد 1

بیلبورد 1

ساخت تابلو اطلاع رسانی بین شهری به صورت تک پایه با حروف برجسته

بیلبورد 2

بیلبورد 2

نمونه بیلبورد حروف برجسته با کاربری اطلاع رسانی (ورودی شهرها)

بیلبورد 3

بیلبورد 3

نمونه تابلو بیلبورد حروف برجسته با کاربری فرهنگی (خروجی شهرها)

تی برد

تی برد

نمونه تابلو تی بیلبورد مخصوص روکش فلکس یا بنر

المان شهری

المان شهری

نمونه ای از نماد یا المان شهری محسوب میگردد

بیلبورد فلکسی

بیلبورد فلکسی

زمان نصب تابلو بیلبورد فلکسی شرکت پگاه (بلوار آزادگان شاهین شهر)

بیلبورد 4

بیلبورد 4

نمونه دیگر از تابلو بیلبورد با کاربری فرهنگی

بیلبورد 5

بیلبورد 5

زمان نصب

تابلو بیلبورد ذوب آهن اصفهان

تابلو بیلبورد ذوب آهن اصفهان

بیلبورد کارخانه سیمان سپاهان اصفهان

بیلبورد کارخانه سیمان سپاهان اصفهان

بیلبورد 6

بیلبورد 6

نمونه دیگر از تابلو بیلبورد با کاربری فرهنگی

تابلو فرهنگی

تابلو فرهنگی

بیلبورد 8

بیلبورد 8

بیلبورد با کاربری فرهنگی در جاده های بین شهری

 

تبلیغات محیطی (ببلبورد)

تابلو بیلبورد از مهمترین تابلوهای محیطی به حساب می رود که روشهای مختلفی برای ساخت دارند.(چاپ فلکس و استیکر، دست نویس، برجسته، نمایشگر دیجیتالی، یک طرفه، دو طرفه، اسکرول، متحرک و گردان و...). تبلیغات محیطی یك شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتري به مراكز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدكنندگان جهت معرفی محصولاتشان است . (ویكی پدیا)

بررسی انواع تبلیغات محیطی

 

بورد

بورد و تی بوردها

بورد و تی بوردها ،ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و به صورت تک پایه یا  روی دیوار، در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند.


لمپوست

لمپوست و پرچم ها

ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی لمپوست و پرچم ها هستند . به طور مثال تابلوهاي نصب شده برپایه ي روشنایی خیابانها كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در تبلیغات و گرافیک شهر می گذارد.


استند

استند و لایت باکسها

مخاطبین  تابلوهای استند و لایت باکسها عابرین پیاده هستند  و به همین جهت معمولا از ابعاد کوچکتر نسبت به بوردها و تی بوردها ساخته می شوند و درمحلهایی نصب میشوند که فاصله آنها با مخاطب کم باشد مانند مترو، ایستگاه هاي اتوبوس، پل هاي عابر و مكانهاي عمومی مانند هتلها، پاركها، فروشگاهها و... .


تابلو مغازه

تابلو معرفی مکان و صنف

برای معرفی ،کاربری مکان و نوع خدمت یا محصول قابل ارائه در مکان، استفاده می گردد و گاها شرکتهای بزرگ برای نماینده های خود تابلو می سازند و از این امکان بهره می برند.


دیوار نویسی

دیوار نویسی

دیوارهای موجود در جاده های بیابانی بهترین مکان برای استفاده از این نوع تبلیغات به شمار می آیند.هزینه کم یکی از دلایل استفاده از این تبلیغات هستند.


حمل و نقل

تبلیغ برروی خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی

بیشتر با استیکرهای چسبیده شده بر روی اتوبوسهای شرکت واحد و ماشین های توزیع محصولات با این مقوله آشنائی داریم. البته سازه های بادی مانند بالون و باد بادک هم در این دسته میتوان اشاره کرد.


مراحل ساخت تابلوهای بیلبورد

اجرای  تابلوهای بیلبورد شامل 5 قسمت کلی هستند:
1) اجرای فنداسیون که همان کار عمرانی و بنائی به حساب می آید (گود برداری،حصیر بندی یا آرماتور بندی،بتن ریزی و در نهایت  کفی و رول بولت).

2) اجرای پایه یا ستون که اغلب به صورت تک پایه و گاها دووسه پایه اجرا می گردد و در نهایت ساخت سازه تابلو (استراکچر) که کارعمرانی و جوشکاری به حساب می آید.

3) نما کردن پایه و استراکچر که معمولا با کامپوزیت انجام می گیرد.

4) اجرای حروف برجسته چلنیوم و یا برجسته فلز و یا چاپ فلکس و بنر.

5) نور پردازی که معمولا با پروژکتور خواهد بود.

6) اعمال فرابرد: فرابرد به  طرح خلاقانه ای گفته میشود که قسمتی از آن از چهار چوب اصلی تابلو بیرون زده است.