بیلبورد
تبلیغات محیطی (ببلبورد)
بررسی انواع تبلیغات محیطی
بورد و تی بوردها
بورد و تی بوردها ،ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و به صورت تک پایه یا روی دیوار، در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند.
لمپوست و پرچم ها
ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی لمپوست و پرچم ها هستند . به طور مثال تابلوهاي نصب شده برپایه ي روشنایی خیابانها كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در تبلیغات و گرافیک شهر می گذارد.
استند و لایت باکسها
مخاطبین تابلوهای استند و لایت باکسها عابرین پیاده هستند و به همین جهت معمولا از ابعاد کوچکتر نسبت به بوردها و تی بوردها ساخته می شوند و درمحلهایی نصب میشوند که فاصله آنها با مخاطب کم باشد مانند مترو، ایستگاه هاي اتوبوس، پل هاي عابر و مكانهاي عمومی مانند هتلها، پاركها، فروشگاهها و... .
تابلو معرفی مکان و صنف
برای معرفی ،کاربری مکان و نوع خدمت یا محصول قابل ارائه در مکان، استفاده می گردد و گاها شرکتهای بزرگ برای نماینده های خود تابلو می سازند و از این امکان بهره می برند.
دیوار نویسی
دیوارهای موجود در جاده های بیابانی بهترین مکان برای استفاده از این نوع تبلیغات به شمار می آیند.هزینه کم یکی از دلایل استفاده از این تبلیغات هستند.
تبلیغ برروی خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی
بیشتر با استیکرهای چسبیده شده بر روی اتوبوسهای شرکت واحد و ماشین های توزیع محصولات با این مقوله آشنائی داریم. البته سازه های بادی مانند بالون و باد بادک هم در این دسته میتوان اشاره کرد.
مراحل ساخت تابلوهای بیلبورد
اجرای تابلوهای بیلبورد شامل 5 قسمت کلی هستند:
1) اجرای فنداسیون که همان کار عمرانی و بنائی به حساب می آید (گود برداری،حصیر بندی یا آرماتور بندی،بتن ریزی و در نهایت کفی و رول بولت).
2) اجرای پایه یا ستون که اغلب به صورت تک پایه و گاها دووسه پایه اجرا می گردد و در نهایت ساخت سازه تابلو (استراکچر) که کارعمرانی و جوشکاری به حساب می آید.
3) نما کردن پایه و استراکچر که معمولا با کامپوزیت انجام می گیرد.
4) اجرای حروف برجسته چلنیوم و یا برجسته فلز و یا چاپ فلکس و بنر.
5) نور پردازی که معمولا با پروژکتور خواهد بود.
6) اعمال فرابرد: فرابرد به طرح خلاقانه ای گفته میشود که قسمتی از آن از چهار چوب اصلی تابلو بیرون زده است.