دستگاه چاپ لارج فرمت

 

chap6

 

چاپ فضای داخلی(in door)

 در آن دسته از دستگاه ها که حلال آنها آب است چاپ برروی کاغذهای کوتد، pvc وpp صورت می گیرد و برای مقاوم سازی آنها بعد از چاپ بر روی آنها لمینت خشک یا نرم ومات یا براق کشیده می شود. این دستگاهها بیشتربرای چاپ های ایندور(محیط داخلی) استفاده می گردند که یکی از پر کاربرد ترین آنها چاپ کوتد لمینت است که در سازه های نمایشگاهی هم چون میز کانتر، پاپ آپ ، قاب فنری و... مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ با این دستگاهها با کیفیت خوبی ارائه می گردد وازدلایل استقبال آنها در فضاهای داخلی ،کیفیت ، وضوح و رزولیشن (تراکم نقاط) مناسب این نوع دستگاه ها می باشد.
         

چاپ فضای خارجی(out door)

 دستگاه با پایه حلال سالونت برای چاپهای فضاهای خارجی مورد استفاده قرارمی گیرد. بیشترین متریالهائی که برای این دستگاهها مورد استفاده قرارمی گیرد به ترتیب بنر ، فلکس و استیکر می باشد.
 
در ادامه با انواع متریالهای قابل چاپ آشنا خواهیم شد

media

 
 

فلکس و بنر: که عموم مردم با آن سر و کار داشته و کم و بیش با ماهیت آن آشنا هستند، شبیه پارچه با الیاف های پلاستیکی هستند که شاید پر مصرف ترین بنردر تبلیغات انتخابات و پلاکاردهای عرض تسلیت و برای فلکسی، در تابلوهای سردرب فروشگاه دیده باشید.

استیکر، وینیل، مش

 هرسه متریال فوق برچسب هستند یعنی چاپ بر روی متریالی اعمال می شود که پشت آن آغشته به چسب است وکاغذی از  چسب آن محافظت می کند و زمان نصب  با برداشت کاغذ پشت آن امکان چسباندن طرح بر روی هر سطح صافی مقدور می گردد.

تفاوت اصلی بین آنها در قسمتی است که چاپ بر روی آن اعمال می گردد. سطح قابل چاپ برچسب استیکر همانند فلکس و بنر سفید است و دیگر رنگها بر روی آن چاپ می شود ولی در برچسب وینیل سطح قابل چاپ بی رنگ و شفاف و به عبارتی شیشه ای است از همین رو ترنسپرنت گفته می شود. بنابراین اگر چاپ برچسب وینیل بر روی شیشه نصب شود فقط قسمتی نمایش داده می شود که دارای طرح است و دیگر سطوح برخلاف استیکر که سفید است بی رنگ و شیشه ای باقی می ماند.

برچسب مش بگونه ای ترکیب استیکر و وینیل است به این معنا که مش از خانه های ریززنبوری تشکیل شده که یکی در میان مانند استیکر سفید و قابل چاپ است و خانه دیگر مانند مش شیشه ای و اما غیر قابل چاپ. نتیجه چاپ ونصب این متریال بر روی شیشه به این قرار خواهد بود که از بیرون محیط وقتی به شیشه نگاه میشود طرح چاپ شده رویت میشود و بر خلاف وینیل داخل پیدا نیست ولی وقتی از داخل و از پشت به آن نگاه میکنیم از روزنه های شیشه ای و برحلاف استیکر بیرون قابل رویت خواهد بود.

بک لایت

بک لایت خیلی شبیه استیکر خواهد بود با این تفاوت بک لایت برچسبی نیست و شاید چون پشت آن چسب ندارد پشت نور آن از استیکر بهتر می باشد.

بنر در موارد زیرکاربرد دارد:
1) اعلامیه های مناسبتی هم چون مناسبتهای مذهبی ، تهنیت ، تسلیت و تبریک
2) پلاکادرهای تبلیغای ارزان و یک بار مصرف.
 
 
چاپ فلکس
 
چاپ فلکس، بیشتر برای ساخت تابلوهای سر درب فروشگاهها و سازمان ها می باشد ،این تابلوها ازپشت، نورپردازی می شوند و بانام تابلوهای فلکسی مطرح می گردند.استیکرومش متریال پشت ،چسب دار چایی است که بر روی سطوح صاف و صیقلی نصب می گردد از موارد استفاده عبارتند از :شیشه ویترین فروشگاهها ، ساخت تابلوهای لایت باکس و نصب بر روی ماشینهای حمل و نقل عمومی و ... .تفاوت استیکر و مش در لانه زنبوری بودن مش است تا هم چاپ بر روی آنها  نمایان باشد وهم از روزنه های موجود در مش نورانتقال پیدا نماید.

 

دستگاههای لارج فرمت (چاپ در ابعاد بزرگ) متشکل از سه جز اصلی می باشد:

1) لاشه یاهمان بدنه: که صنعتی و معمولی می باشد در صورت چاپ در تیراژهای زیاد بدنه صنعتی توصیه می شود چرا که لاشه سنگین می باشد وباعث ایجاد استحکام دردستگاه می شود واز لرزش جلوگیری می نماید و کیفیت چاپ محفوظ می ماند.

2)از اجزا اصلی دیگر برد کنترل یا همان مغز فرمان می باشد .

3)در نهایت واصلی ترین جزء دستگاهها ،هدهای دستگاه می باشد که می توان گفت مهمترین معیار برای کیفیت چاپ و خوب و بد خواندن دستگاه می باشد و افرادی که قصد تهیه دستگاه چاپ را دارند باید نسبت به هد حساسیت بیشتری به خرج دهند.      

 

دستگاه چاپ لارج فرمت

یکی از مشکلات دستگاه های سالونت ایجاد آلودگی در محیط زیست می باشد و برای حل این معضل دنیای تکنولوژی دست به ساخت دستگاه هایی بر پایه جوهرهای سالونت زده که با محیط زیست سازگار باشد که به این نوع دستگاهها اکوسالونت گفته می شود.هم اکنون در کشورهای اروپائی و آمریکائی دستگاه سالونت منسوخ شده و دستگاههای اکو سالونت جایگزین آنها شده . از مزیتهای دستگاههای اکو سالونت علاوه بر سازگاری با محیط زیست می توان به گستره وسیعترچاپ برروی متریالها نام برد چراکه علاوه بر چاپ فلکسی ،بنر،مش و استیکر می تواند بر روی بوم نقاشی،pvc ،pp وکاغذهای دیواری مخصوص، کوتد وپرده های تزئینی نیز چاپ نمود.

chap2
این دستگاه ها تنها با یک یا دو هد کار می کنند و این  برخلاف نمونه سالونت می باشد  که باید حداقل چهار هد داشته باشد و برای هر رنگ اصلی یک هد (cmyk)،با افزایش هدها سرعت چاپ دستگاه افزایش یافته ومی توان دستگاه از چهار رنگ به شش رنگ تبدیل نمود.    

آخرین مقاله ها

  • تابلو مغازه و تابلو ساز

    تابلو مغازه و تابلو ساز

    برای اجرای تبلیغات محیطی و از جمله ساخت تابلو خود، نیاز به پیمانکار و تابلو ساز پیدا کرده اید؟ برای انتخاب تابلو ساز در حال تحقیق هستید؟ برخی موارد را که علاوه بر کاوش رزومه آنها باید مدنظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

    بیشتر

  • اهمیت تابلو تبلیغاتی

    خطاب به کسب و کارها (قدیمی و تازه تاسیس)

    آیا اخیراً به فضای تجاری خود نگاهی انداخته اید، منظور نگاهی همه جانبه و موشکافانه ...؟ 

    بیشتر

  • تابلو تبلیغاتی و سرمایه گذاری

    در فرآیند راه اندازی فروشگاه و برای ساخت تابلو تبلیغاتی خود چه مقدار هزینه می کنید؟ آیا به اندازه ای که برای تهیه اجناس و دیگر ملزومات فروشگاه وقت و هزینه میکنید برای تبلیغات محیطی هم وقت و هزینه ای مشخص کرده اید؟ یا شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه اضافه ای می دانید؟ بطور خلاصه شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه بدون بازگشت می دانید یا به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه می کنید که هر چند گاهی نیاز به بررسی و تجدید نظر دارد؟

    بیشتر

  • مشاغل و تبلیغات محیطی
    مشاغل و تبلیغات محیطی

    زمان راه اندازی یک مجموعه تجاری یا اداری و برای پیشبرد اهداف و چشم اندارهای خود تبلیغات یکی از مباحثی است که نباید از آن غافل بود. گرچه خدمات و مباحث این سایت در خصوص ساخت تابلو و تبلیغات محیطی می باشد ولی از آنجائی که در تبلیغات هدفمند و برند سازی، باید  المانهای تبلیغاتی یکپارچه و منظم  تکرار شود لازم است تا موضوع تبلیغات را بصورت یک نگاه کلی مورد بررسی قرار دهیم.

    بیشتر