تابلو led و نمایشگر روان
تابلو ال ای دی و روان

 

تابلو ال ای دی در اصفهان

 

نئون فلکسی یا پایان راه LED  و نئون

از ظهور تابلو نئون تا تابلوهای ال ای دی ثابت زمان زیادی گذشت و البته تابلو ال ای دی هرچند از نظر مقاومت و استحکام بهتر از نئون بود ولی از لحاظ یکنواختی و کیفیت نورنئون هنوز بهتر بود. امروزه تکنولوژی با سرعت فراوان رو به پیشرفت است و با ابداء (نئون فلکس) یا همان ای ال وایر که الهام گرفته و تلفیقی از نئون و دیود نورانی (ال ای دی) است و با توجه به اینکه از نظر استحکام بهتر از تابلو ال ای دی واز نظر کیفیت نور برتر از نئون می باشد و در صورتی که هزینه اجرا نیز برابری نماید جای هیچ تردیدی نیست که  تابلو نئون فلکسی پایان راه تابلو neon  و led را رقم زده است. از امتیاز های دیگر نئون فلکسی می توان به تنوع رنگ و در عین حال شادابی و فسفری بودن رنگ آن اشاره کرد.

neon flax



نئون فلکس

نئون فلکس یا نئون لایت نسل جدید تابلوهای نورانی

تابلو ال ای دی ثابت 6

تابلو ال ای دی ثابت بصورت برشی و با طرح شماتیک کیک، مخصوص قنادیها

تابلو ال ای دی ثابت 2

ساخت تابلو ال ای دی ثابت بصورت کتیبه ای با تصویر شماتیک از قلیان

تابلو روان 2

ماژول تابلو تک رنگ قرمز با فاصله بین ال ای دی 10 میلیمتر (P10) در ابعاد 32 در 16 سانت

تابلو روان 3

 ماژول فول کالر 2RGB با فاصله کانونی بیست میلی متر (P20)

تابلو روان 6

نمایش لوگو خودرو در تابلو روان تک رنگ قرمز

تابلو روان 7

تابلوهای روان تک رنگ قرمز ساخته شده بصورت سری

تابلو ال ای دی ثابت 1

تابلو ال ای دی ثابت به صورت کتیبه ای با رقص کادر و استفاده از تنوع رنگ جهت ایجاد جلوه بصری 

تابلو روان 8

تابلوهای آماده شده تک رنگ قرمز در زمان تست

قالب تابلو روان

ساخت قابهای تابلو روان

تابلو ال ای دی  ثابت 4

تابلو ال ای دی ثابت بصورت کتیبه ای و با طرح شماتیک یک گارسون مخصوص رستوران

تابلو ال ای دی ثابت 8

ساخت تابلو چایخانه با نمادی از استکان چای و فلش نمایش جهت 

تابلوهای برپایه ال ای دی (ثابت، روان) و نئون فلکسی و دلایل استقبال از آن :

1) كم مصرف بودن انرژی.

2) استحكام ، طول عمر و دوام مناسب ال ای دی ها.

3) شدت نور مناسب.

4) قيمت مناسب.

5) ايجاد افكتهاي مختلف. 

6) تنوع در اجرا ( كتيبه ای ويا برش دور حروف تابلوهای ال ای دی ثابت).

7) تنوع در رنگ (قرمز ، سفید ، سبز ، بنفش ، صورتی ، آبی).


 

تابلو ال ای دی ثابت جایگزین مناسبی برای تابلوهای نئون می باشد که به علت استحکام ، طول عمر بالا ، مصرف کم انرژی و سادگی ساخت آن خیلی سریع جای نئون را در کشور گرفته است.

8

 

آموزش و ساخت تابلو تبلیغاتی : led ثابت

تابلوهای ال اي دي ثابت به دو دسته تابلو كتيبه اي (تابلو بر روي صفحه ساخته شده و در اغلب اوقات قاب ميشود وسردرب فروشگاه نصب مي شود) و يا برشي (دور حروف برش خورده و بيشتر پشت شيشه ها نصب مي گردد) تقسیم می گردند.همانگونه که گفته شداين تابلوها جایگزین مناسبی برای تابلوهای نئون می باشد و تنها مزیتی که تابلو نئون نسبت به تابلو ال ای دی ثابت دارد در یکنواختی نور و هنری بودن آن است که می تواند تابلو نئون را کلاسیک تر نماید.

 مراحل ساخت تابلو ال ای دی:

1) طرح مورد نظر(آرم ، لوگو ، تصویر ویا به صورت کلی متن با فونتهای مختلف) توسط طراح آماده می گردد وال ای دی( led ها ) را بر دور تا دور طرح چیدمان می نماید.بهترین نرم افزار برای این عمل کرل دراو (coreldrow)می باشد.(برای يادگيری طریق چیدمان led  در آپارات اينجا را كليك كنيد و در بخش گالری فیلم آموزشی همین سایت علاوه بر مشاهد آموزش ذکر شده موارد دیگری مانند آموزش ساخت چلنیوم را هم مشاهده نمائید )

2)متریال و یا جنس زمینه ای که قرار است led ها بر روی آن قرار بگیرند را به وسیله دستگاه لیزر و یا  دستگاه سی ان سی (cnc) و از روی طرح سوراخکاری می نمایند.

3)اکنون نوبت مونتاژ led ها می رسد که به روشهای مختلفی این کار صورت می گیرد.(درادامه آموزش بیشتر توضیح داده میشود)

4)در مرحله آخر نصب فلاشر برای هدایت طریقه خاموش و روشن شدن تابلو و در صورت لازم تهيه قاب خواهد بود.

طریقه نصب فلاشر:

هر تابلو دارای یک قطب منفی (کاتد) و یک قطب مثبت(آند) می باشد و وظیفه فلاشر قطع و وصل کردن جریان به یکی از این دو قطب می باشد که در قریب به صد در صد فلاشر ها قطب مثبت به طور پیوسته اتصال دارد و قطب منفی وظیفه خاموش و روشن کردن تابلو را به عهده  دارد. بنابراین متناسب با اینکه یک تابلو چه تعداد کلمات  برای اتصال به فلاشر داشته باشد باید تعداد کانال فلاشر را مشخص نمود(به طور مثال اگر تابلو ما چهار کلمه داشته باشد و ما بخواهیم تمام چهار مورد در حالت ثابت نباشد باید یک فلاشر با چهار خروجی تهیه نمائیم و تمام مثبتهای چهار کلمه را با مثبت فلاشر و ترانس به هم متصل نمائیم و چهار منفی کلمات تابلو را به چهار خروجی فلاشر متصل نمائیم.لازم به ذکر است که در برخی از فلاشر ها درکنار چهار خروجی منفی چهار خروجی مثبت نیز قرار داده اند و در مدار فلاشر مثبتها با هم متصل شده اند) 

 از علاقمندانی که تمایل دارند صنعت تابلو سازی را تخصصی تر دنبال نمایند دعوت میکنیم علاوه بر مطالعه و بررسی بخش انواع تابلو تبلیغاتی  فیلم ها و مقالات صفحه منو پیوندها را نیز مشاهده نمایند.

نکات فنی و روش مونتاژ

1) زمینه ای که led ها بر روی آن نصب می شود از جنس mdf و مدار چاپی(pcb)و یا پلاستیک اکرولیک می باشد.پیشنهاد ما برای جنس زمینه mdf چهار میلیمتر و دو رو ملامینه می باشد هر چند مدار چاپی در مواردی بهتر می باشد. 

2)بهترین نوع led برای این دسته از تابلوها ، کلاهی 5 میلی متر می باشد که شدت نور آن را هم با واحد mcd مشخص می نمایند  که  ( 1000 تا 1200) مناسب می باشد.

3) عمل مونتاژ برای تبدیل ولتاژ مدار led ها از مقدار 2-3 ولت به مقدار 12 ولت می باشد و به سه روش زیر معمول است:

ال1)از آنجائی که معمولا  led قرمز و زرد با 2 ولت و مابقی رنگها با 3 ولت بهترین نور را دارند می توان برای رنگهای قرمز و زرد همچون تصویر ‌‌‌‌زیر با سری کردن شش led  و برای مابقی رنگها با سری کردن 4 led مقدار ولتاژ را به 12 ولت برسانیم  (هر led دارای دو پایه می باشد که یکی کاتد و دیگری آند می باشد و به عبارتی  یکی مثبت و دیگری منفی می باشد و همان طور که در تصویر هم نشان داده شده یکی از پایه ها را بلندتر می گرند که معمولا  پایه مثبت  می باشد و می دانیم برای عمل سری کردن باید پایه مثبت را به پایه منفی متصل نمائیم).

2

 

تصویر بالا روش سری کردن ال ای دی قرمز و زرد را نشان میدهد و درتصویر پایین روش سری کردن رنگ های دیگر را نمایش میدهد که برای مثال برروی حرف (ر) اجرا گردیده است در تمامی تصاویر رنگ سبز نشان دهنده لینک و اتصالات است رنگ زرد سیم کشی های مثبت ورنگ آبی سیم کشی های منفی رانشان میدهد . 

 

3

 
ب)همانند تصویر زیر برای تبدیل ولتاژ led ها  به 12 ولت از سری کردن سه عدد led و یک مقاومت که معمولا بین 270 تا 350 اهم می باشد استفاده میگردد.که این روش نسبت به روش اول اصولی تر می باشد.لازم به ذکر است این روش همچون روش بالا می باشد با این تفاوت که به ازای کسر هر ال ای دی قرمز و زرد یک مقاومت ۱۱۰ اهم  و به ازای کسر دیگر رنگهای ال ای دی مقاومت ۳۳۰ اهم جاگزین باید کرد.در نتیجه چون میخواهیم سه ال ای دی را با مقاومت سری کنیم برای رنگ قرمز و زرد (که ۲ ولتی هستند) به ازای کسر سه ال ای دی باید سه مقاومت ۱۱۰ یا یک مقاومت۳۳۰ اهمی قرار دهیم و برای دیگر رنگها یک ال ای دی کسر می گردد که باید یک ال ای دی ۳۳۰ اهمی جاگزین گردد.
 

1

محاسبه آمپر

برای بدست آوردن آمپرمورد نیاز در دو روش فوق ابتدا باید تعداد دسته های سری شده را محاسبه نمود که برای این کار تعداد کل ال ای دی ها را بر عدد ۳ یا ۴ ویا۶(تعداد ال ای دی در هر دسته سری) تقسم می نمائیم و سپس برای ال ای دی های قرمز و زرد این تعداد را در ۲۰ و برای دیگر رنگها بر عدد ۱۰ ضرب می نمائیم و عدد بدست آمده را بر عدد ۱۰۰۰ تقسیم می نمائیم تا آمپر مورد نیاز بدست بیاید. 

ج)مانند تصویر زیر همه led ها را با هم موازی کرده و سپس کل led ها را برای رنگهایی که با دو ولت روشن میشوند(قرمز و زرد) بر عدد شش و برای رنگهای سه ولتی بر عدد 4 تقسیم نموده وسپس دسته های مساوی را سری میکنیم تا باز هم مقدار ولتاژ را 12 کنیم.همان طور که در تصویر ذیل دیده میشود رنگ زرد پایه های مثبت و رنگ آبی پایه های منفی بوده و کل تعداد led ها 240 عدد فرض شده و از آنجائی که قصد داریم برای رنگ قرمز توضیح دهیم باید این تعداد را بر شش تقسیم کنیم که عدد 40 بدست می آید اکنون شش دسته 40 تائی را مجزا می کنیم و دسته اول را برای مثبت 12 ولت  مدار در نظر می گیریم و دسته اول را با دسته دوم سری می کنیم و چون دسته اول را برای مثبت 12 ولت مدار فرض کردیم باید دقت داشته باشید که برای سری کردن باید منفی مدار دسته اول را به مثبت دسته دوم متصل نمود که این عمل را در تصویر با رنگ سبز انجام داده ایم و دسته دوم را با دسته سوم و همین طور دسته سوم را با دسته چهارم و به این ترتیب دسته چهار با پنج و دسته پنج با دسته شش ام سری می کنیم و منفی مدار نیز از دسته شش ام گرفته می شود.

4

 

تخمین قیمت تابلو ال ای دیبطور خلاصه هر متر طول تابلو ال ای دی ثابت حدود چهارصد هزار تومان و هر متر مربع تابلو تک رنگ روان حدود دو میلیون تومان می باشد

 

برای بررسی بیشتر لينكهای مفيد و مرتبط با تابلو های ال ای دی موجود در سايت را مشاهد خواهید کرد.

1) آموزش ساخت تابلوال ای دی ثابت در ادامه همین مطلب

2) بررسی تخصصی تر تابلو روان یا نمایشگر دیجیتالی در ادامه همین مطلب

3) آموزش مونتاژ تابلو روان

4) آموزش طراحی و چيدمان تابلو ال ای دی ثابت

گروه تبلیغاتی رسا در طراحی و ساخت هر دو دسته تابلوهای ال ای دی ثابت و نمایشگرهای دیجیتالی ( تابلو روان یا تلویزیون شهری ) قابلیت ارائه خدمات با بهترین کیفیت و قیمت را دارا می باشد.


 

تابلوهای روان یا  LEDDISPLAY مدرن ترین ، جذاب ترین و جدید ترین نوع در صنعت تابلو تبلیغاتی به حساب می آید که دارای تنوع اجرا در رنگ و شدت نور و فاصله های بین ال ای دی هستند.


  تابلو روان یا نمایشگرهای دیجیتالی

همگام با پیشرفت تکنولوژی پا به عرصه تبلیغات گذاشته است و کاربرد این تابلو ها در سردرب فروشگاه ها ،پمپ بنزین ها ،مغازه ها ،سالن های ورزشی ، فرود گاه ها ، سالن های انتظار بیمارستانها ودرمانگاه ها ودر فضای داخلی نمایشگاه ها یه کار برده می شود . گروه تبلیغاتی رسا گرافیک نیز از این غافله عقب نمانده و در تولید وساخت این نوع تابلوها فعالیت می نماید.
 

انواع تابلو و نمایشگرهای روان:

الف) تک رنگ (قرمز ،سفید، آبی، زرد ،سبز، بنفش)
ب) سه رنگ (منسوخ شده)
ج) هفت رنگ (منسوخ شده)
 د)  فول کالر(دارای تنوع های مختلف در کیفیت)

قیمت تابلو روان در اصفهان

 تابلو روان LED قرمز ضد آب و ضد ضربه با قاب فلزی کوره ای و ماژول led 806aw (بهترین برند موجود در بازار)، برد سه بعدی با قابلیت پخش انیمیشن و قابلیت برنامه ریزی با فلش در برخی ابعاد عبارتند از:
سایز ۱۰۶در۴۲ قیمت ۱۱۰۰ هزارتومان
سایز ۱۰۶در۶۰قیمت۱۵۲۰ هزارتومان
سایز ۱۴۰در۶۰قیمت۱۹۰۰ هزارتومان
سایز ۱۷۰در۶۰ قیمت ۲۴۰۰ هزارتومان
سایز۲۰۰در ۶۰ قیمت ۲۸۰۰ هزارتومان
سایز۲۰۰در۷۵ قیمت ۳۶۰۰ هزارتومان
سایز ۲۴۰در۶۰ قیمت ۳۲۰۰ هزارتومان
سایز ۲۷۰در ۷۵ قیمت ۴۹۰۰ هزارتومان
یکسال گارانتی تعویض ۱عدد فلش ۱۶گیگ اشانتیون تابلوهای بالای 3میلیون

نکات فنی

این نمونه از تابلوها (تابلوهای روان ) در کشور ما به طور عمده به دو صورت وارداتی و ساخت ایران عرضه می گردید که به مرور زمان نمونه ایرانی به خاطر کیفیت پائین آن از عرصه تولید خارج گردید.

 

برای انتخاب یک تابلو نمایشگر خوب به موارد ذیل توجه می کنیم:

1)تراکم  ال ای دی(LED ): تراکم ال ای دی اصطلاحا با واحد پیکسل بیان می گردد و منظور فاصله بین دو LED می باشد(این نکته فقط برای تابلو های فول کالر اهمیت دارد چرا که در تمامی تابلوهای تک رنگ فاصله بین ال ای دی ها 10 میل هستند که اصطلاحا P10 گفته میشود) .

2)نوع برد: نوع برد به کار برده شده برای مداری که LED ها بر روی آن نصب شده (متالیزه بودن و دارای چاپ سبز بودن از مزایای نمونه های برد خوب می باشد).

3)دارا بودن ابروئی مرغوب (سایه بان برای LEDها).

4)برد کنترل خوب و کاربردی.

5)طریقه ولتاژ رسانی به LEDها :که به دو صورت استاتیک (ولتاژ مستقیم به دو سر LED) و رفرشی (متناوبي بودن ولتاژ بين چند سطر يا ستون) می باشد که خود حالت رفرشی به سه دسته 1/4و 1/8و 1/16 تقسیم می گردد.بدیهی است که هر چه ولتاژ بیشتری به LED ها برسد شدت نور بیشتری خواهند داشت.بنابراين استايك از رفرش و به ترتيب 1/4 از 1/8 و1/16 شدت نور بيشتري خواهد داشت.

6) میزان شدت نور ال ای دی ها :با واحد mcd اندازه گیری می شود و بیشتر برای تابلو های تمام رنگی (full color)همیت دارد.

 نکته آخر اینکه یک طراحی خوب برای  متن و انیمیشن تابلو می تواند امتیاز و وجه تمایز بین تابلوهای هم رده به حساب آید 

آموزش ساخت تابلو روان 

 ساخت و مونتاژ تابلوهای وارداتی نیاز به تخصص خاصی نمی باشد و هر شخصی با کمی تجربه الکترونیک و آشنائی با کامپیوتر می تواند ساخت این نوع تابلوها را تجربه کند .گروه تبليغاتي رسا گرافيك با كمك تصاوير، آموزشي را ارائه داده كه مي توانيد از اين منبع نيز استفاده نمائيد.

http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/28ZvF/vt/frame

 برای آشنایی و ساخت تابلو روان به سایت زیر نیزمیتوانید مراجعه فرمایید.

http://www.kiasell.com/instruction1.html

و

http://www.sepehrsanat.ir

تلویزیون شهری

5

تلویزیونهای LED غول پیکر و یا به عبارتی تلویزیون شهری ال ای دی قابلیت نمایش فیلم و عکس با کلیه فرمت های تصویر اعم از jpg, gif, tiff, mpeg, vob, flv و غیره را دارا می باشند. این مدل از تلویزیون شهری که اصطلاحاً  به تابلوهای " فول کالر " (LED OUTDOOR FULL COLOR DISPLAY  ) معروف هستند با ترکیبی از ال-ای-دی های آبی , سبز و قرمز امکان نمایش بیش از ١٦/٨ میلیون رنگ را فراهم می کنند.

 ساختار تلویزیون شهری فول کالر به صورت ماژولار است بدین ترتیب که با در کنار هم قرار گرفتن ماژول ها کابینت ها و با کنار هم گذاشتن کابینت ها نمایشگر تکمیل می گردد.

تفاوت عمده تلویزیون های شهری با یکدیگر – به غیر از کشور و شرکت سازنده ی آنها – در تراکم تصویر آنهاست که اصطلاحا به آن دات پیچ (DOT PITCH) می گویند که در واقع نمایانگر فاصله دو ال ای دی از یکدیگر می باشد. مسلما هرچه این فاصله کمتر باشد تراکم تصویر (resolution) بالاتر باشد تصویر نمایش داده شده با کیفیت تر خواهد بود.  تلویزیون شهری با دات پیچ  P25 , P20 , P10 قابل ارائه می باشند که انتخاب دات پیچ به هدف استفاده از تلویزیون شهری و میزان  هزینه در نظر گرفته شده بستگی دارد.

 
 
 
 

باتشکر ازشما دوست گرامی امیدواریم مطالب فوق مورد رضایت شما قرار گرفته باشد ،برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره 09131680370 تماس حاصل نمائید.

آخرین مقاله ها

  • تابلو مغازه و تابلو ساز

    تابلو مغازه و تابلو ساز

    برای اجرای تبلیغات محیطی و از جمله ساخت تابلو خود، نیاز به پیمانکار و تابلو ساز پیدا کرده اید؟ برای انتخاب تابلو ساز در حال تحقیق هستید؟ برخی موارد را که علاوه بر کاوش رزومه آنها باید مدنظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

    بیشتر

  • اهمیت تابلو تبلیغاتی

    خطاب به کسب و کارها (قدیمی و تازه تاسیس)

    آیا اخیراً به فضای تجاری خود نگاهی انداخته اید، منظور نگاهی همه جانبه و موشکافانه ...؟ 

    بیشتر

  • تابلو تبلیغاتی و سرمایه گذاری

    در فرآیند راه اندازی فروشگاه و برای ساخت تابلو تبلیغاتی خود چه مقدار هزینه می کنید؟ آیا به اندازه ای که برای تهیه اجناس و دیگر ملزومات فروشگاه وقت و هزینه میکنید برای تبلیغات محیطی هم وقت و هزینه ای مشخص کرده اید؟ یا شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه اضافه ای می دانید؟ بطور خلاصه شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه بدون بازگشت می دانید یا به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه می کنید که هر چند گاهی نیاز به بررسی و تجدید نظر دارد؟

    بیشتر

  • مشاغل و تبلیغات محیطی
    مشاغل و تبلیغات محیطی

    زمان راه اندازی یک مجموعه تجاری یا اداری و برای پیشبرد اهداف و چشم اندارهای خود تبلیغات یکی از مباحثی است که نباید از آن غافل بود. گرچه خدمات و مباحث این سایت در خصوص ساخت تابلو و تبلیغات محیطی می باشد ولی از آنجائی که در تبلیغات هدفمند و برند سازی، باید  المانهای تبلیغاتی یکپارچه و منظم  تکرار شود لازم است تا موضوع تبلیغات را بصورت یک نگاه کلی مورد بررسی قرار دهیم.

    بیشتر