بیلبورد

بیلبورد یا آگهی‌نما (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیاردولت، صنعتگران وعرضه کنندگان کالا می‌گذارند. امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که، بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شده اند.(برگرفته از ویکی پدیا)
 
 
تابلوتبلیغات محیطی (بیلبورد)حروف برجسته تک پایه

تابلوتبلیغات محیطی (بیلبورد)حروف برجسته تک پایه

ساخت تابلو اطلاع رسانی بین شهری به صورت تک پایه و تابلو حروف برجسته

تابلو تبلیغات محیطی حروف برجسته

تابلو تبلیغات محیطی حروف برجسته

نمونه تابلوبیلبورد حروف برجسته با کاربری اطلاع رسانی(ورودی شهرها)

تابلو تبلیغات محیطی (بیلبورد)فرهنگی

تابلو تبلیغات محیطی (بیلبورد)فرهنگی

نمونه تابلو بیلبورد حروف برجسته با کاربری فرهنگی

تابلو بیلبورد تی

تابلو بیلبورد تی

نمونه تابلو تی بیلبورد بدون روکش فلکس یا بنر

تابلو بیلبورد المان شهری

تابلو بیلبورد المان شهری

نمونه ای از نماد یا المان شهری محسوب میگردد

تابلو بیلبورد فلکسی

تابلو بیلبورد فلکسی

زمان نصب تابلو بیلبورد فلکسی شرکت پگاه(بلوار آزادگان شاهین شهر)

تابلو تبلیغات محیطی فرهنگی

تابلو تبلیغات محیطی فرهنگی

نمونه دیگر از تابلو بیلبورد با کاربری فرهنگی

تابلو تبلیغات محیطی همرا با پایه

تابلو تبلیغات محیطی همرا با پایه

زمان نصب تابلو بزرگ حروف برجسته به همراه پایه

تابلو تبلیغات بین جاده ای

تابلو تبلیغات بین جاده ای

تبلیغات بین جاده ای ذوب آهن اصفهان

تابلو تبلیغاتی سیمان سپاهان

تابلو تبلیغاتی سیمان سپاهان

تبلیغات بین جاده ای کارخانه سیمان سپاهان

تابلوتبلیغات محیطی دوپایه

تابلوتبلیغات محیطی دوپایه

نمونه دیگر از تابلو بیلبورد با کاربری فرهنگی

تابلو تبلیغات محیطی فرهنگی

تابلو تبلیغات محیطی فرهنگی

تابلو تبلیغات  محیطی فرهنگی قرانی

تابلو تبلیغات محیطی (بیلبورد بزرگ)

تابلو تبلیغات محیطی (بیلبورد بزرگ)

بیلبورد با کاربری فرهنگی در جاده های بین شهری

تابلوهای تبلیغاتی محیطی

تابلوهای تبلیغاتی محیطی

نمونه کارهای تابلوهای بیلبورد

 

تبلیغات محیطی (ببلبورد)

تابلو بیلبورد از مهمترین تابلوهای محیطی به حساب می رود که روشهای مختلفی برای ساخت دارند.(چاپ فلکس و استیکر، دست نویس، برجسته، نمایشگر دیجیتالی، یک طرفه، دو طرفه، اسکرول، متحرک و گردان و...). تبلیغات محیطی یك شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتري به مراكز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدكنندگان جهت معرفی محصولاتشان است . (ویكی پدیا)

بررسی انواع تبلیغات محیطی

 

بورد

بورد و تی بوردها

بورد و تی بوردها ،ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و به صورت تک پایه یا  روی دیوار، در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند.


لمپوست

لمپوست و پرچم ها

ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی لمپوست و پرچم ها هستند . به طور مثال تابلوهاي نصب شده برپایه ي روشنایی خیابانها كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در تبلیغات و گرافیک شهر می گذارد.


استند

استند و لایت باکسها

مخاطبین  تابلوهای استند و لایت باکسها عابرین پیاده هستند  و به همین جهت معمولا از ابعاد کوچکتر نسبت به بوردها و تی بوردها ساخته می شوند و درمحلهایی نصب میشوند که فاصله آنها با مخاطب کم باشد مانند مترو، ایستگاه هاي اتوبوس، پل هاي عابر و مكانهاي عمومی مانند هتلها، پاركها، فروشگاهها و... .


تابلو مغازه

تابلو معرفی مکان و صنف

برای معرفی ،کاربری مکان و نوع خدمت یا محصول قابل ارائه در مکان، استفاده می گردد و گاها شرکتهای بزرگ برای نماینده های خود تابلو می سازند و از این امکان بهره می برند.


دیوار نویسی

دیوار نویسی

دیوارهای موجود در جاده های بیابانی بهترین مکان برای استفاده از این نوع تبلیغات به شمار می آیند.هزینه کم یکی از دلایل استفاده از این تبلیغات هستند.


حمل و نقل

تبلیغ برروی خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی

بیشتر با استیکرهای چسبیده شده بر روی اتوبوسهای شرکت واحد و ماشین های توزیع محصولات با این مقوله آشنائی داریم. البته سازه های بادی مانند بالون و باد بادک هم در این دسته میتوان اشاره کرد.


مراحل ساخت تابلوهای بیلبورد

اجرای  تابلوهای بیلبورد شامل 5 قسمت کلی هستند:
1) اجرای فنداسیون که همان کار عمرانی و بنائی به حساب می آید (گود برداری،حصیر بندی یا آرماتور بندی،بتن ریزی و در نهایت  کفی و رول بولت).

2) اجرای پایه یا ستون که اغلب به صورت تک پایه و گاها دووسه پایه اجرا می گردد و در نهایت ساخت سازه تابلو (استراکچر) که کارعمرانی و جوشکاری به حساب می آید.

3) نما کردن پایه و استراکچر که معمولا با کامپوزیت انجام می گیرد.

4) اجرای حروف برجسته چلنیوم و یا برجسته فلز و یا چاپ فلکس و بنر.

5) نور پردازی که معمولا با پروژکتور خواهد بود.