بیلبورد

مراحل ساخت تابلوهای بیلبورد

اجرای  تابلوهای بیلبورد شامل 5 قسمت کلی هستند:
1) اجرای فنداسیون که همان کار عمرانی و بنائی به حساب می آید (گود برداری،حصیر بندی یا آرماتور بندی،بتن ریزی و در نهایت  کفی و رول بولت).

2) اجرای پایه یا ستون که اغلب به صورت تک پایه و گاها دووسه پایه اجرا می گردد و در نهایت ساخت سازه تابلو (استراکچر) که کارعمرانی و جوشکاری به حساب می آید.

3) نما کردن پایه و استراکچر که معمولا با کامپوزیت انجام می گیرد.

4) اجرای حروف برجسته چلنیوم و یا برجسته فلز و یا چاپ فلکس و بنر.

5) نور پردازی که معمولا با پروژکتور خواهد بود.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یك شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتري به مراكز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدكنندگان جهت معرفی محصولاتشان است . (ویكی پدیا)


بیلبورد یا آگهی‌نما  (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیاردولت ، صنعتگران وعرضه کنندگان کالا می‌گذارند.امروزه، بیشتربه معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که ،بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شده اند.(برگرفته از ویکی پدیا)

 

نمونه ای از تابلوهای بزرگ محیطی بنام بیلبورد

بورد و تی بوردها

بورد و تی بوردها ،ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و به صورت تک پایه یا  روی دیوار، در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند.

لمپوست و پرچم ها

ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی لمپوست و پرچم ها هستند . به طور مثال تابلوهاي نصب شده برپایه ي روشنایی خیابانها كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در تبلیغات و گرافیک شهر می گذارد.

نمونه ای از تابلوهای کوچک محیطی بنام لمپوست یا پرچمی

استند و لایت باکسها

مخاطبین  تابلوهای استند و لایت باکسها عابرین پیاده هستند  و به همین جهت معمولا از ابعاد کوچکتر نسبت به بوردها و تی بوردها ساخته می شوند و درمحلهایی نصب میشوند که فاصله آنها با مخاطب کم باشد مانند مترو، ایستگاه هاي اتوبوس، پل هاي عابر و مكانهاي عمومی مانند هتلها، پاركها، فروشگاهها و... .

نمونه استند و در صورت وجود نور پردازی لایت باکس

تابلو معرفی مکان و صنف

برای معرفی ،کاربری مکان و نوع خدمت یا محصول قابل ارائه در مکان، استفاده می گردد و گاها شرکتهای بزرگ برای نماینده های خود تابلو می سازند و از این امکان بهره می برند.

تابلو سردرب مغازه برای تبلیغات محیطی

سازه های بادی : همچون بالن ها و عروسکهای بادی هستند.

دیوار نویسی

دیوارهای موجود در جاده های بیابانی بهترین مکان برای استفاده از این نوع تبلیغات به شمار می آیند.هزینه کم یکی از دلایل استفاده از این تبلیغات هستند.

دیوار نویسی بیابانی برای تبلیغات محیطی

تبلیغ برروی خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی

بیشتر با استیکرهای چسبیده شده بر روی اتوبوسهای شرکت واحد و ماشین های توزیع محصولات با این مقوله آشنائی داریم.