انتخاب رنگ تابلو مغازه و تبلیغاتی

رنگ در صنعت تابلو سازی یکی از ارکان مهم و اجزا اصلی تشکیل دهند آن می باشد. با آشنائی بهتر در مورد رنگها و انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار خود می توان یک گام از رقبا خود پیشی گرفت.

علت اهمیت رنگ برای تبلیغات محیطی

رنگ بندی تابلو تجاری، به طور قابل توجهی در جذب مخاطب تاثیرگذارمی باشد. رنگها می توانند باعث تسکین، آزار، حامل انرژی مثبت یا دارای پیام شادی، غم و حتی خشم و عصبانیت و یا عاملی برای نشان دادن تقویت و بهبودی باشد؛ بنابراین باید در انتخاب رنگ مناسب دقت لازم را مبذول کرد.

تعداد رنگ مورد استفاده در تابلو مغازه

قبل از انتخاب رنگ باید استراتژی خود را در مورد تعداد رنگ مشخص کنیم. ما برای طراحی یک تابلو پیشنهاد می کنیم نهایتا از سه رنگ استفاده گردد چراکه تعدد رنگها باعث سر درگمی مخاطب خواهد شد. حتی لازم است  بین این سه رنگ یکی را بعنوان رنگ اصلی و دو رنگ دیگر را بعنوان رنگهای کمکی و فرعی مورد استفاده قرار داد و تمرکز اصلی تنها بر روی یک رنگ باشد. این نکته را در انتخاب رنگ لوگو شرکتهای بزرگ نیز شاهد هستیم و شاهد آن هستیم که این شرکتها نیز نهایتا از سه رنگ در تبلیغات محیطی والمان های آن مانند لوگو بهره می برند.

انتخاب رنگ اصلی تابلو مغازه

برای رسیدن به رنگ اصلی باید قبل از همه چند سوال مهم را پاسخ دهیم.

نوع کسب و کار ما چیست؟

با استفاده از تابلو به چه هدفی می خواهیم دست پیدا کنیم؟

پیام اصلی ما چیست؟

انتظار داریم تابلو مغازه ما چه عکس العملی را در مخاطب ایجاد کند؟

مشتری ها و مخاطبین ما عموم مردم هستند یا گروه خاصی را شامل میشوند؟

آیا مشتری های ما ویژگی خاصی دارند؟

با پاسخ دادن به این سوالات گام اصلی را برای انتخاب رنگ بر داشته اید با در نظر گرفتن پاسخ های خود با ما همراه باشید تا رنگ متناسب با کسب و کار خود را پیدا کنید.

از نظر روان شناسی هر رنگی یکسری پیام خاص را القا می کنند.  با پاسخ به سوالات فوق باید ابتدا متوجه شویم حرفه و تجارت ما چه ویـژگیهای منحصر به فردی دارد تا بتوانیم رنگی را انتخاب کنیم که متناسب با حال و هوای کسب و کار ما باشد.

برای روشن شدن مسئله چند مثال می آوریم. باشگاههای ورزشی مخاطبین خاص دارند و از طرفی یک کسب و کار پویا و با انرژی می باشد یا فروشگاه کادوئی یا ملزومات جشن تولد، حرفه شاد و با احساسی هستند تا آنجا که یکی از فروشندگان این حرفه میگفت دلیل انتخاب او برای ورود به این شغل مخاطبین شاد می باشد.حرفه تراشکاری یا دیگر صنوف صنایع سنگین بارزه اصلی آنها زمختی ، سنگینی و اصطحکام است و یا داروخانه ها و مراکز درمانی با محوریت تقویت و بهبودی همراه هستند.

به این منوال هر شغل و تجارتی پیام های مهمی را در خود دارند که با پی بردن به آن و کمک گرفتن از لیست زیر می توانید به رنگ اصلی خود دست پیدا کنید.



قرمز : عمل ، احساس ، انرژی ، هیجان ، قدرت ، ماجراجوئی ، عشق و خلاقیت


صورتی :  زنانگی ، خلاقیت ، احترام ، لطافت ، سپاسگذاری ، بصیرت ، آرامش


بنفش :  راز ، فانتزی ، تخیل ، سلطنتی ، روحانی ، عدالت ، هنر 


آبی :  اعتماد ، قدرت ، اعتماد بنفس ، وفاداری ، موفقیت ، سلامت ، هدف


سبز :  طبیعت ، شانس ، هماهنگی ، وفاداری ، امنیت ، سعادت ، تازگی و طراوت


زرد :  لذت ، گرما ، مثبت اندیشی ، شفافیت ، کنجکاوی ، خوشحالی ، زندگی


نارنجی :  مثبت اندیشی ، اشتیاق ، آزادی ، لذت ، اصالت ، احساس ، جوانی

 

 

 

آخرین مقاله ها

  • تابلو مغازه و تابلو ساز

    تابلو مغازه و تابلو ساز

    برای اجرای تبلیغات محیطی و از جمله ساخت تابلو خود، نیاز به پیمانکار و تابلو ساز پیدا کرده اید؟ برای انتخاب تابلو ساز در حال تحقیق هستید؟ برخی موارد را که علاوه بر کاوش رزومه آنها باید مدنظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

    بیشتر

  • اهمیت تابلو تبلیغاتی

    خطاب به کسب و کارها (قدیمی و تازه تاسیس)

    آیا اخیراً به فضای تجاری خود نگاهی انداخته اید، منظور نگاهی همه جانبه و موشکافانه ...؟ 

    بیشتر

  • تابلو تبلیغاتی و سرمایه گذاری

    در فرآیند راه اندازی فروشگاه و برای ساخت تابلو تبلیغاتی خود چه مقدار هزینه می کنید؟ آیا به اندازه ای که برای تهیه اجناس و دیگر ملزومات فروشگاه وقت و هزینه میکنید برای تبلیغات محیطی هم وقت و هزینه ای مشخص کرده اید؟ یا شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه اضافه ای می دانید؟ بطور خلاصه شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه بدون بازگشت می دانید یا به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه می کنید که هر چند گاهی نیاز به بررسی و تجدید نظر دارد؟

    بیشتر

  • مشاغل و تبلیغات محیطی
    مشاغل و تبلیغات محیطی

    زمان راه اندازی یک مجموعه تجاری یا اداری و برای پیشبرد اهداف و چشم اندارهای خود تبلیغات یکی از مباحثی است که نباید از آن غافل بود. گرچه خدمات و مباحث این سایت در خصوص ساخت تابلو و تبلیغات محیطی می باشد ولی از آنجائی که در تبلیغات هدفمند و برند سازی، باید  المانهای تبلیغاتی یکپارچه و منظم  تکرار شود لازم است تا موضوع تبلیغات را بصورت یک نگاه کلی مورد بررسی قرار دهیم.

    بیشتر