شناخت تابلو تبلیغاتی

دراین صفحه ابتدا انواع تابلوتبلیغاتی را در چهارگروه کلی تقسیم ومورد بررسی خواهیم داد و در صفحه بعدی به کمک تصاویر و ارائه توضیحاتی در خصوص هر یک از تابلوهای تبلیغاتی گلچین شده اقدام به آشنائی تکمیلی آنها خواهیم کرد. 

گروه اول  با عنصر اصلی متن و تصویر

تابلو مبتنی بر متن و عکس

از نقاشی و غارنوشته تا دیوارنویسی و نهایتا صنعت چاپ همه بر پایه طراحی متن و تصویر استوار است که به روشها و متریالهای مختلف در طول تاریخ قابل ارائه بود است.

جدیدترین های این بخش چاپ out door و اکوسالونت هست. سالونت ماده نفتی است که پایه اصلی رنگ چاپ دستگاه های قدیمی است که بوی تند و مضرر آن خصوصا برای اپراتور باعث شده تا تولید کنندگان دستگاه چاپ رنگی مناسب با محیط زیست را ابدا کنند که منجر به تولید رنگ و دستگاه چاپ اکوسالونت شده است. از دیگر خصوصیات مثبت دستگاه چاپ اکوسالونت به کیفیت چاپ آن میتوان اشاره کرد. از این دستگاه برای ساخت تابلو فلکسی بهره می برند و برای  آشنائی با متریال های قابل چاپ این دستگاه و کاربرد آن در صنعت تبلیغات محیطی میتوانید اینجا کلیک کنید.

در این گروه برای خلق تابلو جدید، می توان از خلاقیت در طراحی و استفاده از ایده های خاص و رنگ آمیزی آن اشاره کرد. از دیگر خلاقیتهای این گروه تنوع استفاده از قاب و نوراست بعوان مثال در لایت باکس به فرم لس و کریستالی می توان اشاره کرد . در ادامه از انواع تبلیغات این گروه نمونه ای را مشاهده خواهید کرد.

همانگونه که گفته شد تابلوهای  این گروه مبتنی بر تصویر و متن خواهند بود اما علاوه بر این گروه تابلوهای مبتنی بر متن دیگری مانند تابلو راهنما هستند که در گروه تابلوهای متفرقه به آنها خواهیم پرداخت.

گروه دوم با عنصر اصلی نور

تابلو مبتنی بر نور ال ای دی

از نور آتش و فانوس تا نئون، ال ای دی و نهایتا نئون فلکسی و تلویزیون شهری

بعداز اختراع لامپ توسط ادیسون، تابلو نئون با ساختاری مشابه ابدا شد و تا زمان ابدا دیودهای نورانی (ال ای دی) بیشترین منبع ایجاد نور در صنعت تبلیغات محسوب می شد ولی با به عرصه آمدن ال ای دی و هم اینک نئون فلکسی دیگر نئون و تابلو ال ای دی ثابت را می توان منسوخ شده دانست.

مبنای الکترونیک صفر و یک است و صفر مفهوم قطع جریان و یک اتصال جریان را بیان میکند. در گذشته همین قاعده را سرخ پوستان برای ارتباط از راه دور استفاده میکردند و با قطع و وصل کردن دود آتش پبام خود را ارسال می کردند بعدها با قطع و وصل مواردی مثل نور فانوس دریایی و تلگراف نیز بهره برده اند ولی امروزه با این قاعده و به کمک قطع و صل نور ال ای دی، تابلوهای روان و تلویزیون شهری را ابدا کرده اند که به نگونه ای می توان گفت بیشترین تکنولوژی بکار رفته در تابلوهای تبلیغاتی به این نوع از اختصاص دارد البته لازم به ذکر است  مونتاژ کردن و ساخت آنها کار چندان تخصصی نیست.

گروه سوم با عنصر برجستگی

تابلو حروف برجستهاز نقش برجسته در دل کوه  وسنگها تا حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته فلز ابتدائی ترین حروف برجسته است و بعدها حروف برجسته پلاستیک و با فاصله زمانی کوتاه حروف برجسته چلنیوم و استیل به بازار تبلیغات راه پیدا کردند.

حروف برجسته به همراه ابداهائی که در روش نور پردازی، لبه کاری و همچنین ورق روی آن اعمال شد تنوع وعناوین مختلف را خلق کرد . ما در این مقاله بصورت تیتروار عناوبن آن را مرور میکنیم: کریستالی، پانچی، اکریلی، دوبل برجسته، ستاره ای، ساید لایت، لترمکس، پترنی، لبه رینگی، وکیومی . برای آشنائی بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید.

شاید نسل بعدی حروف برجسته از دل پرینترهای سه بعدی بوجود بیایند هرچند زمانی لازم است که اجرا با پرینتر سه بعدی توجیح اقتصادی نیز پیدا کند اما با سرعت تکنولوژی نباید این مدت خیلی طولانی باشد .

گروه چهارم با عنصر اصلی خلاقیت

تابلو مبتنی بر خلاقیت

یکی از دستگاههای مورد استفاده در صنعت تبلیغات محیطی دستگاه لیزربرای حکاکی و برش است. از جمله کاربردهای آن برش ورق پلکسی حروف برجسته یا زمینه و بکگراند تابلو ال ای دی ثابت و نئون فلکسی و حتی گاهی برای طرح روی لایت باکس می توان طرح های وکتور را از ورق پلکسی برش و به جای چاپ بر روی سطح لایت باکس چسباند.

برخی از خلاقیتهای ایجاد شده در حروف برجسته مانند حروف پانچی و پترنی با دستگاه لیزر امکان پذیر شده است.  تابلو راهنما و تابلوهای متفرقه  دیگراز مواردی است که با دستگاه لیزر امکان ساخت آنها فراهم شده است که در این نوع تابلوها خلاقبت حرف اول را می زند.  البته لازم به ذکر است گاها در ساخت این تابلوها از دستگاه کاتر پلاتر و برش روزرنگ و شبرنگ نیز بهره برده می شود.

در تکمیل این مبحث دعوت میکنیم مقاله تابلو مغازه را نیز مطالعه نمائید.


 تابلو تبلیغاتی همیشه ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط بوده است. تابلو تبلیغاتی در واقع، یکی از مؤثرترین و کارآمدترین رسانه های ارتباطی موجود است. تابلو تبلیغاتی بخشی جدایی ناپذیر از دنیای تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود. مهمترین امتیازتابلو تبلیغاتی این است که همیشه در دسترس می باشد و می توان گفت نقش یک بازاریاب 24 ساعته را برای کسب و کار شما ایفا می کند.

در ادامه به کمک تصاویر گلچین شده از انواع تابلو تبلیغاتی سعی کرده ایم شناخت بیشتری نسبت به آنها پیدا کنیم.

 

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی در ابعاد و روش اجرای مختلف (این نمونه فلکسی پشت نور با مهتابی) 

تابلو برجسته فلز

تابلو برجسته فلز

حروف برجسته فلز (استیل طلائی) با نور مخفی یا همان پشت نور از کارهای کلاسیک به حساب می آید

تندیس

تندیس

یادبود یا تندیس ساخته شده از پلکسی و برش لیزر

تابلو باکس لوگو

تابلو باکس لوگو

باکس لوگو و باکس نوشته (طرح خاص) که این نمونه با لبه پلاستیک اجرا شده

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی پشت نور (طرح سقف کشسان یا باریسول) اجرا شده بر سقف استخر 

تابلو لیزری

تابلو لیزری

برش لیزر المان های خاص با نور مخفی که در این نمونه نقشه گسترده جهان برای دکوراسیون داخلی است

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم آینه طلائی با حاشیه (استروک) سفید و لبه چلنیوم طلائی که بر روی کامپوزیت طلائی نصب شده است

تابلو چلنیوم جدید

تابلو چلنیوم جدید

کار ترکیبی از جدیدترین حروف برجسته (ساید لایت، دوبل برجسته، کریستالی)

نمایشگر ال ای دی

نمایشگر ال ای دی

 نمایشگر دیجیتالی یا تابلو روان (تک رنگ قرمز)

تابلو نئون

تابلو نئون

نمونه ای از تابلو هنری و کلاسیک نئون (قدیمی ترین تابلو نورانی)

تابلو برجسته پلاستیک

تابلو برجسته پلاستیک

حروف برجسته پلکسی با فونت خاص (لوگو تایپ) به همراه باکس های پلکسی 

تابلو راهنما

تابلو راهنما

تابلو راهنما ساختمان که خدمات مکان و متخصصین موجود در مکان را معرفی می نماید.

باکس چلنیوم

باکس چلنیوم

نمونه تابلو لایت باکس به روش پلکسی و برش لیزر با لبه های چلنیوم

تابلو آلوپلکسی

تابلو آلوپلکسی

آلوپلکسی از برش کامپوزیت بوسیله دستگاه سی ان سی و نصب پلاستیک بجای آن و نهایتا نورپردازی ساخته میشود.

تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت

اجرای حروف برجسته (مانند چلنیوم) بر روی نما و زمینه کامپوزیت را گاها به نام تابلو کامپوزیت معرفی می کنند.

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس

تابلولایت باکس به روش چاپ مناسب برای محیط داخلی فروشگاهها

تابلو چلنیوم ستاره ای

تابلو چلنیوم ستاره ای

نمونه جدید از تابلو چلنیوم با نام های مختلف پانچی ، سوراخ دار ، اکریلی یا ستاره ای

تابلو ال ای دی ثابت

تابلو ال ای دی ثابت

نمونه ای از تابلو ال ای دی ثابت (بصورت برشی)

تابلو برجسته پلاستیک  با نمای چوب

تابلو برجسته پلاستیک با نمای چوب

تابلوحروف برجسته پلاستیک اجرا شده بر روی نمای چوب (رویه زرد لیموئی با حاشیه مشکی و لبه از پلکسی سفید با حاشیه مشکی)


 

امتیاز و فواید یک تابلو تبلیغاتی

در نگاه کلی تابلو تبلیغاتی به معرفی موقعیت مکانی شما کمک می کند و برای خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید امکان برند شدن را فراهم می کند و به مصرف کنندگان کمک می کند تا شغل یا سازمان  شما را در خاطر بسپارند و در هنگام نیاز به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید  به شما رجوع نمایند.

تابلو تبلیغاتی می تواند در ایجاد تصویری برای تجارت ما کمک کند. علاوه بر این  به ما کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و با  یک طرح مناسب می توان مشتریانی را که می خواهیم به دست آورد. تابلو تبلیغاتی شما را در معرض دید قرار می دهد و به طور بالقوه باعث افزایش فروش و درآمد شما می شود. تابلو تبلیغاتی در مقایسه با سایر رسانه های تبلیغاتی، انعطاف پذیرتر و در معرض دید بیشتر می باشد.

شرکت های بزرگ با ساخت تابلوتبلیغاتی برای نمایندگیهای خود و نصب در محل آنها و البته با برجسته کردن برند خود در طرح آن باعث میشوند که با تکرار دفعات نمایش برند خود در مکانهای مختلف، مخاطب برند تجارتی و محصولات یا خدمات آنها را به خاطر بسپارد.

تابلو تبلیغاتی به همه مشاغل و سازمانها کمک می کند تا پویا و رو به پیشرفت باشند. با یک تابلو تبلیغاتی مناسب و هرچند ارزان قیمت مانند چاپ بنر می توان تجارت وکسب و کار خود را یک قدم به پتانسیل اقتصادی کامل نزدیکتر کرد. تابلو تبلیغاتی شما در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال کار می کند و برای تبلیغ و ارتقاء حرفه شما فعال است.

تابلو تبلیغاتی شامل آرم،  لوگو و برند  و با استفاده از متن برای معرفی خدمات و نهایتا تصویر مرتبط با تجارت شما اجرا اصلی بصری هستند که به مصرف کنندگان کمک می کنند تا تصوری از شغل شما پیدا کنند.

این اجزا و ارکان تابلو تبلیغاتی بسیار بیشتر از یک نشان تجاری بدون کلام در گوشه ای از خیابان می باشد چرا که با برقراری ارتباط با مصرف کنندگان بالقوه  آنها را به مصرف کننده بالفعل تبدیل می کند و حتی گاهی تاثیر تابلو تبلیغاتی به قدری خواهد بود که  می تواند در عادات خرید عادی مخاطبان مورد نظر خود  تغییر ایجاد کند.

اگر پیام  و تابلو تبلیغاتی شما با مخاطب به طور مؤثر ارتباط برقرار نکند باعث می شود مصرف کنندگان از تجارت شما حمایت نکنند. ولی اگر تابلو تبلیغاتی شما قوی، مطمئن و تصور خوبی از کسب و کار شما باشد، به احتمال زیاد برنده یک مشتری وفادار خواهید شد.( پر واضح است که برای رسیدن به یک مشتری وفادار باید اقدامات بیشتری انجام داد که مطالعه مقاله مشاغل و تبلیغات را پیشنهاد می کنیم)

صرفه جویی هزینه ها نگرانی رایج در اقتصاد امروز است. برخی از مشاغل احساس می کنند کاهش و صرف نظر از تبلیغات محیطی می تواند برای آنها صرفه جویی به همراه داشته باشد. آیا می دانید تبلیغات محیطی یکی از  ارزان ترین راهها در مقایسه با سایر رسانه های تبلیغاتی است؟  و بگونه ای یک سرمایه گذاری پر سود می باشد؟ برای اطلاع از آمار جهانی تاثیر یک تابلو تبلیغاتی در یک کسب و کار کوچک و پی بردن به جواب سوالات فوق مقاله تابلو تبلیغاتی هزینه یا سرمایه گذاری را مطالعه نمائید.

ما در تابلو سازی اصفهان می توانیم گزینه های بی شماری از طراحی و روش ساخت را برای تابلو تبلیغاتی ارائه دهیم.  از یک طرح ساده و تمیز مانند چاپ بنر گرفته تا طرح سفارشی، حروف برجسته  با انواع نور پردازی و حتی نمایشگرهای دیجیتالی را ارائه می دهیم. با ما می توانید به کلیه گزینه های طراحی ما و ساخت نامحدود انواع تابلوهای تبلیغاتی دسترسی داشته باشید.

در انتها فیلم کوتاه از یک مجموعه غذائی  را مشاهده میکنید که از تعدادی تابلوهای تبلیغاتی بهر برده است.(ویدئویی از انواع تابلو تبلیغاتی  رستوران)

 
 
 
 

آخرین مقاله ها

  • تابلو مغازه و تابلو ساز

    تابلو مغازه و تابلو ساز

    برای اجرای تبلیغات محیطی و از جمله ساخت تابلو خود، نیاز به پیمانکار و تابلو ساز پیدا کرده اید؟ برای انتخاب تابلو ساز در حال تحقیق هستید؟ برخی موارد را که علاوه بر کاوش رزومه آنها باید مدنظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

    بیشتر

  • اهمیت تابلو تبلیغاتی

    خطاب به کسب و کارها (قدیمی و تازه تاسیس)

    آیا اخیراً به فضای تجاری خود نگاهی انداخته اید، منظور نگاهی همه جانبه و موشکافانه ...؟ 

    بیشتر

  • تابلو تبلیغاتی و سرمایه گذاری

    در فرآیند راه اندازی فروشگاه و برای ساخت تابلو تبلیغاتی خود چه مقدار هزینه می کنید؟ آیا به اندازه ای که برای تهیه اجناس و دیگر ملزومات فروشگاه وقت و هزینه میکنید برای تبلیغات محیطی هم وقت و هزینه ای مشخص کرده اید؟ یا شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه اضافه ای می دانید؟ بطور خلاصه شما هزینه تبلیغات محیطی را هزینه بدون بازگشت می دانید یا به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه می کنید که هر چند گاهی نیاز به بررسی و تجدید نظر دارد؟

    بیشتر

  • مشاغل و تبلیغات محیطی
    مشاغل و تبلیغات محیطی

    زمان راه اندازی یک مجموعه تجاری یا اداری و برای پیشبرد اهداف و چشم اندارهای خود تبلیغات یکی از مباحثی است که نباید از آن غافل بود. گرچه خدمات و مباحث این سایت در خصوص ساخت تابلو و تبلیغات محیطی می باشد ولی از آنجائی که در تبلیغات هدفمند و برند سازی، باید  المانهای تبلیغاتی یکپارچه و منظم  تکرار شود لازم است تا موضوع تبلیغات را بصورت یک نگاه کلی مورد بررسی قرار دهیم.

    بیشتر