برگزیده ای از مشتریان

الف)هزینه ها:

 اين مطلب قابل توجه دوستاني است كه تمايل دارند براي حرفه خود يا مكان تجاري ،اداري ويا کارگاهي خود تابلوئي تهيه  نمايند و تمايل دارند  انواع تابلوها را از نظر قيمتي با هم مقايسه كنند.                                                                                          

اگر بخواهيم به ترتيب صعودي قيمت انواع تابلو ها را بررسي نمائيم كم هزينه ترين آنها تابلوهاي خطي خواهد  بود ، كه اين دسته نيز متناسب با زمينه انتخابي تابلو تنوع قيمت خواهد داشت و اغلب اوقات بر روي شيشه هاي فروشگاه نصب ميگردد و هزينه زمينه حذف ميگردد.(ديوار نويسي ، پارچه نويسي ، بنر، مش و استيكر را هم از نظر قيمت  ميتوان در همين دسته قرار داد)  .

                                                                

دسته بعدي تابلوهاي چاپي خواهد بود كه به ترتيب قيمت عبارتند از  بنر،مش ،استيكر ،فلكسي با كلاف و بدون نور پردازي ،فلكسي با نور پردازي مهتابي يا ال اي دي  ، لايت باكس وچاپ فلت بد.(لازم به ذكر است استفاد از مصالح با كيفيت متفاوت موجب تفاوت قيمت خواهد شد)                                                                                   

دسته سوم شامل تابلوهاي نوراني خواهد بود (تابلوهاي ال اي دي ثابت و نئون و يا ال اي دي آينه)                                                                                              

آخرين دسته تابلوهاي برجسته و تابلوهاي روان تك رنگ و فول كالر خواهد بود كه تنوع ساخت و تنوع مصالح در اين نوع تابلوها زياد خواهد بو و در اين بخش سعي ميكنم به ترتيب صعودي قيمت ذكر گردد.براي تابلوهاي برجسته به ترتيب برجسته فلز گالوانيزه(در دو نوع رنگ كوره اي و دستي)برجسته گالوانيزه و آينه كاري شده ، برجسته استيل يا برنج يا مس(در دو نوع بدون نور و با نور مخفي يا نور بك)،برجسته پلاستيك،برجسته پلاستيك.(لازم به ذكر است در اين دسته تنوع زمينه و كيفيت مصالح و خصوصا در موردو كيفيت نور پردازي در قيمت نهائي تابلو تاثير زيادي خواهدداشت.

 

   براي تابلو هاي روان ترتيب قيمت به شرح ذيل خواهد بود:تك رنگ قرمز(تك رنگ سفيد، سبز،آبي ،زرد ،يا بنفش از تك رنگ قرمز تا بيست درصد گرانتر خواهد بود)،تابلو روان سه رنگ،هفت رنگ و در نهايت فول كالر خواهد بود(لازم به ذكر است تابلو هفت رنگ و فول كالر به خاطر نوع ولتاژ رساني و فاصله ال اي دي ها تنوع زيادي خواهد داشت وباعث تنوع قيمت خواهد شد)                                                   

تذكر :مقايسه صورت گرفته براساس يك تابلو با ابعاد يكسان بوده است.

 



عوامل موثر در زیبائی تابلو:

از آنجائي كه تابلو يك مغازه، شناسنامه مغازه و به اصطلاح چشم يك فروشگاه به حساب مي آيد لازم است تا در ساخت يك تابلو زيبا و قابل توجه تمام اهتمام خود را اعمال نمائیم.                                  

بصورت تيتروار عوامل موثر در زيبائي يك تابلو عبارتند از:

 

 1)تعین چهارچوب کلی و نوع تابلو

 

2) رنگ آميزي و تنوع رنگ

 3) نورپردازي و افكت نوري 

 

4)بعد و حجیم سازی  تابلو

 

5)استفاده اززمینه های خاص(بکگرند تابلو)     

 

1) تعین چهارچوب کلی و نوع تابلو:

 

براي داشتن يك تابلو خوب لازم است تا  متناسب با نوع حرفه و ابعاد مكان نصب و مقدار هزينه اي كه براي ساخت تابلو در نظر گرفته شده چهار چوب كلي كار را طراحي نمود و پيشنهاد ما مشاوره گرفتن از افراد خبره براي انتخاب بهترين نوع تابلو متناسب با هزينه و فضاي مكاني و كاري شماست.در اين خصوص مهمترين پارامتر از نظر ما اين است كه از حداقل كلمات و مفهومي ترين و كارآئي ترين كلمات براي متن تابلو استفاده نمود.بعنوان مثال در خياباني كه تعداد كسبه اي كه در يك حرفه خاص مانند موبايل فروشي و خدمات مرتبط به آن فعاليت ميكنند تابلوي با مضامين موبايل فروشي ، خدمات تلفن همراه ،فروش خط ،تعميرات ،لوازم جانبي موبايل به عنوان متن اصلي پيشنهاد نميشود بلكه متن اصلي را يك نام خاص با طراحي خاص (لوگو آرم ، لوگو فونت )مناسب تر پيشنهاد ميشود.درحالي كه همين فروشگاه در خيابانهاي ديگري كه بورس آن حرفه نباشد قصد تاسيس و ساخت تابلو داشته باشد پيشنهاد ما برعكس حالت قبلي خواهد بود يعني متن اصلي بايد حتما حاوي آن خدمتي باشد كه بصورت خاص انجام ميدهد و نام يا لوگو در درجه اهميت بعدي قرار ميگيرد مثلا براي همان كار موبايل فروشي كلمه موبايل بايد كانون توجه باشد. 

 

2) رنگ آميزي و تنوع رنگ

 

از عوامل موثر در تابلو رنگ آميزي طرحمان خواهد بود كه تا اندازه اي كه دانش و تجربه ما اجازه بدهد در اين بخش به آن مي پردازيم.علم رنگها و روانسناسي رنگها يعني تاثير رنگها بر مردم و تاثير آن بر حق انتخاب محصولي خاص  در دنياي تبليغات جدي گرفته شده بعنوان مثال رنگ قرمز در دكوراسيون مغازه هاي فست فودي زياد استفاده ميشود چراكه اين رنگ در درجه اول موجب جلب توجه و جذب رهگذران ميگردد ودر ثاني بعد از گذشت مدت زماني اين رنگ  ايجاد تحريك عصبي كرده واين تحريك باعث ميگردد تا به محض تمام شدن خوراكي نسبت به ترك محيط اقدام نمايد تا فضا براي ديگر مشتريان فراهم گردد.ولي  ما در اين بخش قصد نداريم در مورد تمام جوانب رنگها و تاثير آنها بر مردم ،اقوام،مليتها و تاريخچه آنها و صدها مطلب ديگر كه در اين بخش در مورد روانشناسي روحي و فيزيكي دارد صحبت كنيم چراكه ما صلاحيت و  دانش ورود به آنرا  نداريم و فقط به اندازه بضاعتمان در مورد رنگهاي زمينه و نوشته تابلو ميخواهيم صحبت كنيم .رنگهاي اصلي عبارتند ازقرمز ، سبز ،آبي مي باشد و از تركيب صد در صدي اين رنگها به رنگهاي بنفش( قرمز ،آبي)زرد(سبزو قرمز)سياه(بي رنگي كامل)و سفيد(تركيب قرمز ،سبز،آبي) و از تركيب درصدهاي مختلف اين رنگها به شانزده ميليون رنگي خواهيم رسيد در در مونيتور شما هم اكنون ملاحظه مي نمائيد.به طور كلي رنگها را به دو دسته رنگهاي سرد و گرم تقسيم مينمائيم رنگهاي گرم از خانواده قرمز خواهد بود كه عبارتند ازقرمز، زرد،نارنجي،پرتغالي و رنگهاي سرد كه بيشتر از خانواده آبي وسفيد خواهند بود و رنگهاي مانند بنفش و صورتي متناسب با اينكه درصد آبي يا قرمز چقدر باشد بين اين دو دسته چرخش دارند.حال از ديدگاه ما بهترين رنگ پس زمينه و بهترين متن روي زمينه رنگهاي متضاد مي باشند.بعنوان مثال بر روي رنگ سورمه اي رنگ زرد برروي قرمز رنگ سفيد و برعكس جلوه مناسب و جلب توجه زيادي را ميتواند ايجاد نمايد.براي داشتن يك كار جيغ استفاد از رنگهاي گرم متعدد بر روي زمينه رنگهاي سرد توصيه ميگردد (مناسب براي اغذيه فروشيها و فروشگاهها) و براي داشتن يك كار سنگين استفاده ازرنگهاي سرد ساده و يك دست براي زمينه وبراي رنگهاي متن از استفاد كردن تعدد رنگ خوداري شود(مناسب براي آموزشگاهها ومراكز دولتي)و براي داشتن يك كاركلاسيك استفاده از رنگهاي سفيد و مشكي و شايد طرحهاي گل و بوته اي مناسب خواهد بود (مناسب براي مزونها و آرايشگاهها وپوشاك فروشيها) . در انتها لازم به ذكر است  چيدمان اجزا تشكيل دهنده تابلو نيز مورد اهميت خواهد بود.                                                                                                                                                                            

3) نورپردازي و افكت نوري       

 

از عوامل ايجاد توجه خصوصا در شب و اوايل غروب نورپردازي تابلو خواهد بود. نورپردازي تابلوها را به سه دسته مي توان تقسيم نمود  دسته اول اساسا بر پايه نور استوار هستند ونور جز لاينفك تابلو خواهد بودمانند تابلو ال اي دي ثابت ،روان ،نئون)يكي از عوامل استقبال عمومي از تابلوهاي ال اي دي همين موضوع نور مناسب و با دوام آن به حساب مي آيد. و همين موضوع اهميت نور را در تابلو مشخص مي نمايد. دسته ديگري ازتابلوها نورپردازي ، قسمت عمده اي از تابلو را به خود اختصاص داده است مانند برجسته پلاستيك و چلنيوم،فلكسي و لايت باكس. و در نهايت دسته ديگر تابلوها كه نور پردازي درآنها از اهميت كمتري برخورداراست مانند بنر،تابلوهاي خطي ، تابلوهاي برجسته فلز.                             

نكته قابل توجه استفاده از افكت در تابلوهائي است كه نور عنصر اصلي تابلو بحساب مي آيد چراكه هدف اصلي يك تابلو ايجاد توجه و جذب مخاطب عبوري مي باشدكه اين امر در تابلوهائي كه در حال چشمك زدن و يا تغيير حالت نورپردازي هستند بيشتر اتفاق مي افتد .يكي از شركتهائي كه فعاليتهاي خوبي در اين زمينه داشته شركت آراتكس مي باشد كه براي ديدن نمونه كار هاي  مي توانيد به لينك زير مراجعه نمائيد .کلیک کنید                                                           

4) بعد و حجيم سازي
سه بعدي و حجيم سازي از پارامترهاي زيبائي تابلو بحساب مي آيد و هنوز براي رشد كردن جاي زيادي دارد و حتما متخصصين صنعت تبليغات دنيا در اين زمينه مشغول خلاقيت و نوآوري هستند (مانند صنعت چاپ سه بعدي).در حال حاضر تابلوهاي برجسته فلز،چلنيوم،پلاستيك داراي بعد مي باشند و در اين ميان برجسته پلاستيك و چلنيوم بعلت وجود عامل نور در سطح شهر از استقبال قابل توجه برخوردار بود است.
 
5)استفاد از زمينه خاص
در اين خصوص همانطور كه در مبحث نور پردازي اشاره شد شركت آراتكس فعاليت خوبي دارد كه براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به سايت اين شركت مراجعه نمائيد.
  
با آرزوي موفقيت براي شما بازديدكننده عزیز.اميدوارم مطالب ذكر شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد .
مدیریت سایت آماده دريافت سوالات يا نظرات شما دوستان عزیز خواهد بود.
 

نوشتن دیدگاه

تابلو سازی