تابلو محیطی

یك شیوه مناسب براي به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتري به مراكز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدكنندگان جهت معرفی محصولشان است . (ویكی پدیا)

تابلوهای تبلیغات محیطی به روشهای مختلفی ساخته میشود.(چاپ فلکس و استیکر ، دست نویس ، برجسته ، نمایشگر دیجیتالی ، یک طرفه ، دو طرفه ، اسکرول ، متحرک و گردان و...)

انواع تبلیغات محیطی

بیلبورد

بیلبورد یا آگهی‌نما  (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیاردولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا می‌گذارد. امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدنهستند.(برگرفته از ویکی پدیا)

نمونه ای از تابلوهای بزرگ محیطی بنام بیلبورد

بورد و تی بوردها

ابعاد كوچك تري نسبت به بیلبورد دارند و بصورت تک پایه یا نصب بر روی دیوار در نقاط مختلف شهر قابل نصب هستند

لمپوست و پرچم ها

ساده ترین و ارزان ترین نوع تبلیغات محیطی هستند . بطور مثال تابلوهاي نصب شده برپایه ي روشنایی خیابانها كه توالی و نظم آن ها تأثیر بسیاري در تبلیغات و گرافیک شهر می گذارد.

نمونه ای از تابلوهای کوچک محیطی بنام لمپوست یا پرچمی

استند و لایت باکسها

مخاطبین این دسته از تابلوها عابرین پیاده هستند  و به همین جهت معمولا از ابعاد کوچکتر نسبت به بوردها و تی بوردها ساخته میشود و درمحلهای نصب میشوند که فاصله آنها با مخاطب کم باشد مانند مترو، ایستگاههاي اتوبوس، پلهاي عابر و مكانهاي عمومی مانند هتلها، پاركها، فروشگاهها و... .

نمونه استند و در صورت وجود نور پردازی لایت باکس

تابلو معرفی مکان و صنف

برای معرفی کاربری مکان و نوع خدمت یا محصول قابل ارائه در مکان استفاده میگردد و گاها شرکتهایبزرگ برای نماینده های خود تابلو میسازند و از این امکان بهره میبرند.

تابلو سردرب مغازه برای تبلیغات محیطی

سازه های بادی : همچون بالن ها و عروسکهای بادی

دیوار نویسی

دیوار های موجود در جاده های بیابانی بهترین مکان برای استفاده از این نوع تبلیغات بشمار می آیند.هزینه کم یکی از دلایل استفاده از این تبلیغات بشمار می آید

دیوار نویسی بیابانی برای تبلیغات محیطی

تبلیغ برروی خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی

بیشتر با استیکرهای چسبیده شده بر روی اتوبوسهای شرکت واحد و ماشینهای توزیع محصولات با این مقوله آشنائی داریم


مراحل ساخت تابلوهای بیلبورد

اجرای این تابلوها شامل 5 قسمت کلی هستند
1)اجرای فنداسیون که همان کار عمرانی و بنائی به حساب می آید(گود برداری،حصیر بندی یا آرماتور بندی،بتن ریزی و در نهایت  کفی و رول بولت)
2)اجرای پایه یا ستون که اغلب به صورت تک پایه و گاها دو و سه پایه اجرا میگردد و در نهایت ساخت سازه تابلو(استراکچر)که کار عمرانی و جوشکاری بحساب می آید
3)نما کردن پایه و استراکچر که معمولا با کامپوزیت انجام میگردد
4)اجرای حروف برجسته چلنیوم و یا برجسته فلز و یا چاپ فلکس و بنر

5) نور پردازی که معمولا با پرژکتور  خواهد بود

تابلو سازی